kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Monday, June 7, 2010

Ketika rembulan beranjak naik

Kegelapan mulai menggantung
melingkupi malam yang semakin larut
sinar keemasan rembulan yang menerobos
di antara celah dedaunan pepohonan
menembus bola mata membias
mengusik sebuah kesadaran
dalam kesendirian
keterasingan
kesunyian
sebuah kesedaran tentang

aku, diriku
dan
Allah Tuhanku
Beri aku sekali lagi waktu
agar aku boleh kembali
mengetuk pintuMu
memohon ampun
sebab telah kusedari
sebuah kesombongan
bersimaharajalela
bermegah-megahan di dalam dada
karena
telah kulakukan semua amalan
telah kujalani semua perintah
telah kutinggalkan semua larangan
kutinggikan takbir memuja
juga kutekuni shalat tambahan
kukejar ... kuhitung amalan sholeh
seperti pedagang menghitung keuntungan

aku berbangga
puas, lega
sebuah rasa baru telah hadir
aku merasa suci
aku dijalanMu
dijalan yang benar
syurga seperti memanggilku ....tapi layakkah aku
aku merintih sedih
genangan air telah membasah di kelopak mata
tetes sejuk yang menyegarkan
membawa harapan baru
menghadirkan kesedaran baru
seperti cahaya rembulan yang berpijar
masuk menerobos ke dalam sanubari
menerangi seluruh jiwa
segar seperti meminum air di padang tandus
sebab telah semakin kusedari kini
aku adalah dzarah hina tak bererti
tanpa kehendakMu meniupkan ruh
kedalam jasad untuk menghidupkan
semua ini tak akan terjadi tanpa

maka
bukan karena sholatku aku menjadi benar
bukan karena amalanku aku menjadi sholeh
bukan karena seluruh usahaku
maka aku akan masuk surga
semua tanpa erti
tanpa makna
tanpa guna
kecuali
semua karena izinMu,
kehendakMu,
kasihMu.
Ya Rabb
Aku memohon
terimalah amalanku
sholatku,
ibadahku,
dan hidupku
dan ini akan
menjadi tujuan hidupku
hidup demi cinta kepadaMu

Sebuah tekad
telah kuikrarkan
tak akan lagi kuarahkan
jalan hidupku
dari sudut pandangku
namun
kuarahkan
jalan hidupku
dari sudut pandangMu.
Amin, kalbulkanlah permintaanku Ya Allah.

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in