koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (212) suara hatiku (198) nikmat Allah (140) Alhamdulillah (129) cinta....kasih..sayang...hubbyku (127) ilmu (103) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (80) Puisi/Sajak/Gurindam (72) memori oh memori (72) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (58) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) berita (39) kerjayaku...kemahiran (39) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) 1 entri 2 stories (34) dari seorang sahabatku (32) Mari Melancong (30) Usahawan (29) dugaan..ujian hidup (29) Siapa kau...dihatiku? (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (19) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) Tazkirah (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) PENTING (8) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) imotivasi.com (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) kemahiran belajar. (6) program (6) EID MUBARAK (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) Istikharahku (4) LEGASI (4) Musibah (4) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BUKU (2) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) Aku Adalah Aku (1) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IABU (1) Jadilah Diri Sendiri (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) Penulisan (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Tuesday, December 5, 2017

Buku Pertamaku

 Nantikan hasil penulisan ku yang pertama yang bakal diterbitkan  tak lama lagi....
 Menghitung hari







:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Sunday, November 26, 2017

Cover Kulit Buku

cover kulit buku

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Friday, July 14, 2017

RUMAH TERBUKA AIDILFITRI


Alhamdulillah. Inilah keluarga besarku Taman Desa Bukit Tinggi
Sambutan meriah bersama.







:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Monday, July 3, 2017

AIDIL FITRI 1438H 2017

Terima kasih buat semua kerana sudi pulang berhari raya bersamaku. Terima kasih kak Not dan keluarga.
 Terima kasih Yati dan Padat serta anak anak pulang berhari raya di rumah kak kin.
 Terima kasih Adik Mat aka Shahnon dan Rohani bersama anak anak pulang berhari raya. Dan bulan puasa pun singgah rumah kak.
 Terima kasih Shahril dan Aziah serta naka anak balik berhari raya dengan kak. Walaupun Aziah masih dalam pantang dan Muhammad Aniq Aisy masih berada di Nicu, Taiping. Terima kasih sesangat.

Alhamdulillah dengan kenangan indah ini. Walaupun Adik Shahrizal dan keluarga tak datang berhari raya di rumah kak kin , tak palah. Kak tak berkecil hati dan tak salahkan adik adik. Terpulanglah.

Allah SWT berikan kak keluarga yang sangat indah dan kak redha Allah SWT uji semua ini. Adik jagalah rumahtangga adik dengan baik. Kak ingat pesan arwah emak agar bebaskan adik nak tinggal dengan siapa dan tak pernah mengongkong hidup  adik.

Tanggung jawab kak selesai selepas penuhi amanat arwah ayah untuk jaga keluarga sehingga masing masing berdikari.
Kak bersyukur kerana Allah kurniakan keluarga yang terindah dan kenangan yang indah bersama seluruh ahli keluarga kak. Hanya pada Allah SWT ku serahkan segalanya. Semoga Allah SWT menjaga dan melindungi seluruh keluargaku di dunia dan akhirat.  Tak pa kalau kak rindu kak panggil saja Adek dan jerit nama Adek tiap hari.  Sebab nama kucing kak yang ni pun Adek. Terima kasih Adek sbb ambil berat kat kak selama ni. Adik jagalah keluarga adik dengan baik. Hubungan kita adik beradik tak akan putus sampai akhirat. Kak tak pernah simpan dendam dan marah pada Adik. Terima kasih Adik.

Tahun ni juga aku tak berhari raya dengan Abang lagi. Dulu setiap tahun akan berhari raya dengan Abang. Walaupun cuma sementara. Sekarang aku dah tinggalkan Abang buat selamanya. Aku bebaskan ikatan dengan abang buat selamanya. Inilah yang terbaik untukku di dunia ini. Cukuplah ranjau sepanjang jalan yang aku lalui.Walaupun sayang aku tetap hingga akhirat untuk Abang. Aku dah janji pada diriku akhirnya umur mak dan pak maka berakhirlah ikatan aku dengan Abang selamanya.  Kalau rindu aku jerit ja Abam mesti Abam Muezza akan datang menyondol kaki. Jadilah sebagai ganti aku rindu pada insan yang aku sayang dan rindu.  Sayang Abang Dunia dan Akhirat.

Alhamdulillah raya tahun ini aku pertama kali raya bersendirian tanpa emak, ayah, mak&pak, adik beradik, abang dan sesiapapun. Hanya ada Adek dan Abam disisi menangis dimalam takbir dan pagi raya....terima kasih Ya Allah. Aku bersyukur dwngan nikmat yang ENGKAU kurniakan.

SEMOGA ALLAH SWT MENJAGA INSAN INSAN YANG AKU KASIH DAN SAYANG. SERTA LIMPAHKAN INSAN INSAN YANG MENYAYANGIKU BAHAGIA DAN REZEKI MELIMPAH RUAH DAN NIKMAT IMAN.
AAMEEN YA RABBAL ALAMEEN

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin
T

LEPASKANLAH


Jika seseorang yang kamu sayangi memilih melepaskanmu dengan suatu alasan yang tidak dapat kamu fahami,

Jika hatimu telah kamu penuhi kasih lalu ia menghindar kemudian menghilang darimu,

Jika usahamu telah cukup kuat terhadapnya, mempertahan Cinta semata hanya mengharap ridha Allah Ta'ala, maka

Lepaskan DIA.

Ikhlaskan DIA.

Man Taraka Syai’an Lillah, ‘awwadhahullah khairan minhu

“barangsiapa yang meninggalkan sesuatu karena mengharap ridha Allah semata, maka Allah akan menggantinya dengan sesuatu yang jauh lebih baik.”
Insya Allah, Amiin..

Bersabarlah,
Teruslah bersujud dalam istikharah malammu..
Teruslah bermunajat dalam doa-doa panjangmu..

Ada rencana Allah dibalik lukamu, pasti ada hikmah dibalik kesedihanmu,tapi jika kamu yakin bersabarlah pasti dia akan berubah
:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Friday, June 30, 2017

BERSENDIRIAN ...


Kita tidak perlu bersedih kerana hidup bukan untuk bersedih hati.' Kejayaan' sukar untuk didekati kepada Orang yang jiwanya sensitif dan selalu bersedih hati .

Tetapi...

Ada masanya kita perlu bersembunyi
Ada masanya kita perlu bersendirian
Ada masanya kita perlu kesunyian
Ada masanya kita perlu keseorangan
Ada masanya kita perlu berdiam diri
Ada masanya kita perlu memerhati

Kerana...
Dalam kesunyian itu kita tahu 'kelemahan' kita
Dalam bersendirian itu kita tahu siapa 'kawan'
Dalam bersembunyi itu kita tahu 'musuh' kita
Dalam keseorangan itu kita tahu 'siapa' diri kita
Dalam memerhati itu kita nampak 'peluang'
Dalam berdiam diri itu kita dapat 'mendengar'

Apa yang kita perlu buat..?? Berfikirlah !!

Asahkan kembali bakat dan potensi diri kita
Kalau kapak tumpul tajamkan kembali
Kalau parang tumpul asahkan kembali
'Kalau tersesat kembali kepangkal jalan'
Pelajarilah sesuatu apa yang kita 'dapat'

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

YA ALLAH..langsaikanlah hutangku


Artinya:
“Ya Allah, Rabb yang menguasai langit yang tujuh, Rabb yang menguasai ‘Arsy yang agung, Rabb kami dan Rabb segala sesuatu. Rabb yang membelah butir tumbuh-tumbuhan dan biji buah, Rabb yang menurunkan kitab Taurat, Injil dan Furqan (Al-Qur’an). Aku berlindung kepadaMu dari kejahatan segala sesuatu yang Engkau memegang ubun-ubunnya (semua makhluk atas kuasa Allah).
Ya Allah, Engkau-lah yang awal, sebelum-Mu tidak ada sesuatu. Engkaulah yang terakhir, setelahMu tidak ada sesuatu. Engkau-lah yang lahir, tidak ada sesuatu di atasMu. Engkau-lah yang Batin, tidak ada sesuatu yang luput dari-Mu. Lunasilah utang kami dan berilah kami kekayaan (kecukupan) hingga terlepas dari kefakiran.” (HR. Muslim no. 2713)


:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

PILIHAN YANG BIJAK


Pinjam catatan Shukor Salleh:
Kita nampak senang hari ini kerana kita berjaya sembunyikan susah kita.

Kita nampak hebat hari ini kerana Tuhan menutup segala keaiban kita.

Astaghfirullah. Ampunkan dosa-dosa ku dan dosa-dosa rakan-rakan ku yang membaca luahan hati ku... amiin.

'Jawapan' perjalanan hidup ini mengejar impaian dunia dan akhirat ketika aku sendirian malam di tepian pantai mengadap laut.

Semoga jawapan ini menjadi pedoman buat rakan-rakan sepejuangan ku.

________
Kita susah orang mengata, kita senang pun orang mengata.

Pilih senang sajalah!

--------
Kita tak buat orang mengata, kita buat pun orang tetap mengata.

Pilih buat sajalah!

---------
Kita malas pun orang mengata, kita rajin pun orang mengata.

Pilih rajin sajalah!

---------
Kita gagal pun orang mengata, kita berjaya pun masih orang mengata.

Pilih berjaya sajalah!

----------
Kita miskin pun orang mengata, kita kaya pun orang masih mengata.

Pilih kaya sajalah!

------------
Mulut orang mana boleh tutup, tak perlu susah payah nak fikirlah. Kita buat apa pun mereka tetap tak puas hati.

Biarlah mereka tu. Biarkan saja.

Kita buat sajalah apa yang kita suka, kita akan bahagia, pilihan kan di tangan kita.

Buktikan saja dengan keputusan. Kejayaan dan rezeki kan hadiah dari Tuhan.

Semoga kita semua di rahmati Allah.:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Sunday, June 25, 2017

ALHAMDULILLAH


ALHAMDULILLAH aku masih punya adik beradik saudara mara di dunia ini. Walaupun ini kali kedua merasa  malam raya dan pagi raya seorang diri. Adik beradik pakat atuq masa nak balik berhari raya bersama -sama. Syukur sangat . Allah takdirkan ku punya adik beradik sendiri. 24 thn tapa ayah dan 11 tahun tanpa mak tp setiap tahun adik beradik tetap beraya bersama. Cuma thn ni merasa seorang diri sbb anak buah masih si NICU di Taiping dan seorang baru keluar KPJ Taiping. Tapi mereka Shahril Shahrom n  Nor Aziah Osman tetap balik juga sbb tak sampai hati ku beraya seorang diri. Siap bawa ketupat rendang,nasi arab dan kek special bekal dari Noorhayati Shahrom dan Padat Jan. Kakak Normishah Shahrom dan abang  Abu Bakar  pula macam biasa petang raya akan sampai dari Belantik sbb setiap thn akan raya di rumah mak n ayah di sana dan bermalam di Teratak Aish. Raya ketiga Shah Non dan Manja Rohani serta Yati sekeluarga akan balik berhari raya. Hanya Allah yang mengetahui betapa bersyukurnya memiliki adik beradik. Semoga Shahrizal Shahrom bahagia sll bersama keluarga.  In sha Allah suatu hari nanti enam adik beradik kami dapat berhari raya bersama sama serentak.

Bagi mrk yg punya ibubapa, datuk nenek,anakanak ,adik beradik dan saudara mara hargailah mereka. Nikmat kasih sayang itu terindah dalam hidup ini. Alhamdulillah dengan nikmat Allah SWT.

Macam manalah insan yg tunggal di dunia ini tanpa sesiapa. Allahurobbi...apa perasaan mereka.....tanpa sesiapa. Pesan Rasulullah SAW agar kita menyantuni anak yatim piatu yg tidak punya tempat bergantung. Sebab tu kita kena ingat saat kita gembira ada insan lain yg menangis .
#yatimpiatu
#santunimereka
#ALHAMDULILLAH
#terimakasihadikberadikku
#sujudsyukur
#terimakasih

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

SALAM EID FITRI 1438H

تقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال
*Taqabbalallahu minna wa minkum.*

_Semoga Allah menerima (puasa) kita dan menjadikan kita kembali (dalam keadaan suci) dan termasuk orang-orang yang mendapat keampunanNya..._
Satu Syawal menjelang tiba,
Takbir bergema mengegarkan jiwa,
Sekiranya ada salah dan dosa,
Ampun dipinta dihari mulia.
Ketupat pulut di atas para,
Hendak direbus di tepi perigi,
Text dihantar pengganti kad raya,
Tanda ingatan di aidil fitri.
* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
• ˚Selamat★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★Hari Raya!★ 。* • ˚。
° 。 ° ˛˚˛ * _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• ˚ | 田田 |門| ˚
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN....

🌹🌺🌻🌼🌸Noor Ashikin Shahrom🌺🌻🌼🌸🌹
:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in