koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (209) suara hatiku (197) nikmat Allah (140) cinta....kasih..sayang...hubbyku (125) Alhamdulillah (121) ilmu (100) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (79) memori oh memori (72) Puisi/Sajak/Gurindam (71) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (56) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) berita (38) kerjayaku...kemahiran (38) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) 1 entri 2 stories (30) Mari Melancong (30) dari seorang sahabatku (30) Usahawan (28) dugaan..ujian hidup (26) Siapa kau...dihatiku? (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (18) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) CONTEST D'moontest (7) PENTING (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Tazkirah (6) Yuniarko Sukendro (6) imotivasi.com (6) kemahiran belajar. (6) program (6) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) EID MUBARAK (4) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LEGASI (4) Musibah (4) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) Istikharahku (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) Hari Rayaku. (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu Ameen....

Thursday, November 20, 2014

Selamat Bercuti Buat Semua Warga SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN ALOR MERAH

 ALHAMDULILLAH INILAH KELEBIHANNYA BILA BEKERJA IKUT JADUAL CUTI SEKOLAH

DULU KERJA OFFICE HOUR CUTI 35 HARI SETAHUN NAK BERCUTI KENA MEMOHON...SEKARANG BALIK KE NORMAL RUTIN GURU...CUTI SEKOLAH MENGIKUT CUTI PELAJAR...
JADI MANFAATKAN CUTI SEPENUHNYA.....
 BERCUTI...BERCUTI....BERCUTI..nak balik rumah   mertua.....tambang...???????
NAK BALIK KAMPUNG......
BALIK KAMPUNG


tahun depan punya cuti pun dah ada...

SELAMAT BERCUTI SEMUA...... RANCANGLAH CUTI ANDA DENGAN BIJAK..


CUTI TAHUN DEPAN 85 HARI.....
BUATLAH PILIHAN ANDA.....MENGAPA SHIKIN PILIH BALIK KE RUTIN NORMAL SEKOLAH.....

HEHEHEHEHEHE
SELAMAT BERCUTI

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Wednesday, November 19, 2014

RESEPI SOTO MAKASAR cara SHIKIN


Bahan2
2 kilo Daging,HATI,JANTUNG,PERUT,Pelempung dan Limpa
1/2 kg kacang tanah di goreng n di kisar halus
20 biji buah keras di kisar halus
12 bawang merah,
6 bawang putih,
6 in halia.
9 lengkuas n 
6 serai
(semua bahan diatas dikisar)
6 sudu lada hitam
3 sudu jintan manis
3 sudu jintan putih
2 sudu ketumbar
(disingai dan dikisar halus)
I peket rempah sup
Bahan tumis
kayu manis,buah pelaga.bunga lawang,bunga cengkih, 3 btg serai diketuk

Susu cair 1 tin
garam,
minyak untuk menumis

CARA MASAK
Tumis bawang2 yg telah di kisar n serbuk ketumbar jintan manis n jintan putih tumis hngga garing n masukkan air n daging..kemudian gaul sebati masukkn semua perasa..masak hngga daging empuk bila daging sudah masak keluarkan daging n toskan kemudian masukkn kacang yg tlah dikisar halus td campurkan dgn air..lpas tu masak hngga kuah pekat n mendidih masukkan buah keras yg warna putih d kisar halus..n susu cairhngga mask..

BAHAN UNTUK ISI
meehun/nasi himpit d potong dadu besar,
daun sup di cincang,
bawang goreng,
kacang goreng
limau kasturi,
taugeh
Pegedil ( kentang+bawang besar+ daun sup+ rempah+ daging kisar+garam+telur)
daging yg di hiris2 satukan semua dlm mangkuk n letakkan kuahnya yg di masak td..


BAHAN2 SAMBAL SOTO
40 biji LADA PADI 
5 camca TAUCHU
6 biji BAWANG MERAH   
6 biji BAWANG PUTIH
2 labu BAWANG BESAR
GARAM,
GULA MELAKA
CUKA

Bawang besar di dadu kecil n tumis dgn mnyak dan tumis layu dan masukkan semua bahan yang
diblender  kemudian garam ,gula dan cuka  hngga jd pekat...

Selamat mencuba!


:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

My new friend... CHEK MOT MUEZZA

 Assalamualaikum  ............ni ada temam baru nak perkenalkan...namanya Chek Mot Muezza sebab masa dia datang 10 Muharram hari tu muka dia comot sangat ingatkan buta dan kaki capik..kesian dekat dia mungkin ada orang buang depan rumah sebab tengok selalu letak makanan kucing depan rumah walaupun tak bela kucing.

 Alhamdulillah sekarang dah masuk dua minggu Chek Mot Muezza di Teratak Aish...mata tak buta rupanya dan kaki pun dah sembuh
 Hobi Chek Mot gigit kaki orang dan memang dia akan tunggu nak hidu bau tapak kaki kita dan sanggup kena penyet sebab dia nak gomol dan jilat kaki...silap haribulan digigitnya. Di bawah ni Shikin konsikan kisah Rasulullah dan kucing kesayangan Baginda ...Muezza
Muezza Kesayangan Rasulullah
Setiap kali Rasulullah ﷺ menerima tetamu di rumah, Baginda selalu mengendong Mueeza dan diletakkan di atas paha Baginda. Salah satu sifat Mueeza yang paling Rasulullah ﷺ suka ialah Mueeza selalu mengiaw sewaktu mendengar azan, seolah-olah bunyi suaranya seperti mengikuti alunan suara azan tersebut.
Pernah berlaku suatu kejadian ketika Rasulullah ﷺ hendak mengambil jubahnya, ternyata Muezza sedang tidur dengan santai di atas jubah Baginda. Oleh kerana tidak ingin mengganggu kucing kesayangannya itu, Rasulullah ﷺ pun memotong bahagian lenganjubah Baginda yang dibaringi oleh Mueeza dari supaya tidak membangunkan Muezza.
Ketika Baginda pulang ke rumah, Muezza terbangun dan menundukkan kepala kepada tuannya. Rasulullah ﷺ menunjukkan kasih sayangnya dengan mengusap lembut ke badan kucing itu.
.
.
Kucing Tidak Najis
Nabi menekankan bahawa kucing itu tidak najis. Bahkan dibenarkan untuk berwudhuk menggunakan air bekas minum kucing kerana dianggap suci.
Abu Qatadah Radliyallaahu ‘anhu berkata bahawa Rasulullah ﷺ pernah bersabda, “Kucing itu tidak najis. Ia adalah termasuk haiwan yang suka berkeliaran di rumah (haiwan pemeliharaan).” [HR At-Tirmidzi, An-Nasa’I, Abu Daud, Ibnu Majah dan Ibnu Khuzaimah].
Diriwayatkan dan Ali bin Al-Hasan, dan Anas yang menceritakan bahawa Rasulullah ﷺ pergi ke Bathhan suatu daerah di Madinah. Lalu, Baginda berkata, “Ya Anas! Tuangkan airwudhuk untukku ke dalam bekas.” Lalu, Anas menuangkan air. Ketika sudah selesai, Rasulullah ﷺ menuju ke arah bekas tersebut.
Namun, seekor kucing datang dan menjilat bekas tersebut. Melihat itu, Rasulullah ﷺ berhenti sehingga kucing tersebut berhenti minum lalu berwudhuk.
Rasulullah ﷺ ditanya mengenai kejadian tersebut, Baginda menjawab, “Ya Anas! Kucing termasuk perhiasan rumah rumah tangga, ia tidak dikotori sesuatu, malah tidak ada najis.”
Diriwayatkan dari Dawud bin Shalih At-Tammar dan ibunya yang menerangkan bahawa budak suruhannya memberikan Aisyah semangkuk bubur. Namun, ketika ia sampai di rumah Aisyah, tenyata Aisyah sedang mendirikan solat. Lalu, ia memberikan isyarat untuk meletakkannya.
Sayangnya, setelah Aisyah menyelesaikan melakukan solat, ia terlupa pada buburnya. Datanglah seekor kucing, lalu memakan sedikit bubur tersebut. Ketika ia melihat bubur tersebut dimakan kucing, ‘Aisyah ra. Lalu membersihkan bahagian yang disentuh kucing dan Aisyah memakannya.
Rasulullah ﷺ bersabda, “Ia tidak najis. Ia binatang yang berkeliaran di rumah.”Aisyah juga pernah melihat Rasulullah ﷺ berwudhuk dari sisa jilatan kucing, [Hadis Riwayat alBaihaqi, Abd Al-Razzaq, dan Al-Daruquthni].
Hadis ini diriwayatkan dari Malik, Ahmad dan imam hadis yang lain. Oleh kerana itu, kucing adalah binatang yang badan, peluh, bekas makanannya adalah suci.
.
Demikianlah kisah tentang kucing Nabi Muhammad ﷺ Mueeza. Semoga dengan menghayati kisah di atas, kita akan ketahui betapa kasih dan sayangnya Rasulullah ﷺ terhadap haiwan.
Rasulullah ﷺ ada berpesan supaya menyayangi kucing kesayangan sebagaimana kita menyayangi keluarga sendiri. Aisyah binti Abu Bakar As-Shiddiq, isteri Rasulullah ﷺ juga amat menyayangi kucing dan berasa amat kehilangan jika ditinggal pergi oleh kucingnya. Beberapa orang terdekat Nabi turut memelihara kucing. Abdul Rahman bin Sakhr Al Azdi. diberi gelaran Abu Hurairah (bapa para kucing jantan), kerana kegemarannya menjaga dan memelihara berbagai jenis kucing jantan dirumahnya.
Hukuman bagi mereka yang menyakiti haiwan lucu ini sangatlah berat, dalam sebuah hadis sahih Al-Bukhari, dikisahkan tentang seorang wanita yang tidak pernah memberi makan kucingnya dan tidak pula melepas kucingnya untuk mencari makan sendiri, Nabi SAW pun menjelaskan bahawa hukuman bagi wanita ini adalah seksa neraka.
Abdullah bin Umar ra. juga meriwayatkan bahawa Rasulullah ﷺ. bersabda: “Seorang wanita diseksa kerana mengurung seekor kucing sampai mati. Kemudian wanita itu masuk neraka kerananya, iaitu kerana ketika mengurungnya dia tidak memberinya makan dan tidak pula memberinya minum sebagaimana dia tidak juga melepasnya mencari makan dari serangga-serangga tanah.”(Hadis Riwayat Muslim r.a.)
.
.
والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab
 (Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)
.
.

وَالسَّلاَمْ


:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Monday, November 17, 2014

RAWAT RESEDUNG TERHHEBAT.....LABAIKK HOMEMADE TREATMENT SOAP



LABAIKK FOR ACNE N PIMPLE RICH WITH ANTIOXCIDANT
RM35.00 INCLUDED POSTAGE

Homemade treatment soap yg disediakan menggunakan bahan bahan halal dan tidak mengandungi bahan kami. 

Cara penggunaan: 
Sabunkan dan biarkan 1 ke 3 minit dan bilas.
Boleh dibuat mask kalau suka...tp tidak disyorkan memakai sehingga semalam kerana muka perlukan rehat sewaktu tidur.

Gunakan sehari dua kali sahaja

BELI SEKARANG
CR HJH SHIKIN SHAHROM
01126437052

Ok...yang ni pula..utk WHITENING, ANTIAGING, ANTIOXCIDANT, FIRMING and Rich with Vitamin..
LABAIKK HOMEMADE TREATMENT SOAP FOR WHITENING, GLOWING,FIRM
RM35.00 INCLUDED POSTAGE


Homemade treatment soap yg disediakan menggunakan bahan bahan halal dan tidak mengandungi bahan kimia.
Kandungan: Clyserin Halal Soapbase, Pinang Muda, Spirulina, Collogen dan lain lain bahan lagi.....my own resepi ok tak tiru mana mana resepi org...kalau ada yg nak belajar buat sabun nanti kita buat kelas ok. Eksklusif utk yg suka masak tp tak mau makan...jd kita pakat pakat masak sabun ja.

Cara penggunaan:
Sabunkan dan biarkan 1 ke 3 minit dan bilas.
Gunakan sehari dua kali sahaja
LABAIKK COFFEE MASK FOR ACNE N PIMPLE RICH 
RM18.00 INCLUDED POSTAGE

Homemade treatment soap yg disediakan menggunakan bahan bahan halal dan tidak mengandungi bahan kimia.
Kandungan: Clyserin Halal Soapbase, Coffee, Clay,dll

Cara penggunaan:
Sabunkan dan biarkan 1 ke 3 minit atau kering dan bilas.
Gunakan sehari dua kali sahaja

BELI SEKARANG
CR HJH SHIKIN SHAHROM
01126437052

LABAIKK PEPPERMINT MASK FOR ACNE N PIMPLE RICH WITH VITAMIN 
RM18.00 INCLUDED POSTAGE

Homemade treatment soap yg disediakan menggunakan bahan bahan halal dan tidak mengandungi bahan kimia.
Kandungan: Clyserin Halal Soapbase, Pappermint, Sea Slop dll

Cara penggunaan: 
Sabunkan dan biarkan 1 ke 3 minit atau kering dan bilas.
Gunakan sehari dua kali sahaja


BELI SEKARANG

CR HJH SHIKIN SHAHROM

01126437052

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Karipap Punya Cerita......Kisah Semalam.....Macam Macam perangai manusia



This is my blog jadi hari ni nak meluahkan perasaan di blog ni....ada ku kesah
ini cerita tentang patern.

Mak Limah belajaq buat karipap bersama Mak Jemah....memandangkan  Mak Limah tak minat masak semasa belajaq dia hanya suka suka sahaja. Mak Jemah pula mencipta resepi-resepi sendiri dan membawa pulang karipap utk diberi kepada tetangganya tp Mak Limah simpan je dlm peti sejuk . Setiap hari jiran datang memberitahu karipap Mak jemah cipta tu sedap....dan Mak Jemah yang ikhlas berkongsi cerita dengan Mak Limah. Mak Limah mula mendapat idea nak jual karipap yang macam tu juga dan dia ambil resepi dari Mak Jemah cipta dengan bbangganya menggunakan nama Mak Limah Karipap.

Oleh kerana Mak Limah tengok karipap tu HEBAT maka Mak Limah pun buatlah karipap tu jual. memandangkan  Mak Jemah tak cukup modal nak buat jual karipap.Mak Jemah tak kisahpun sebab rezeki masing masing.

Selepas ada modal Mak Jemah pun buatlah karipap resepi dia sendiri dan mula menjual dan oleh kerana namapun karipap buatan tangan jadi Mak Jemah pun buatlah karipapnya  tapi biasalah tentu karipap Mak Jemah lebih sedap sebab Mak Jemah saja yang tahu resepi sebenar dan cara yang halusi dalam membuat karipapnya.

Maka karipap Mak Jemah mendapat sambutan dan menjadi saingan hebat kepada Mak Limah. Mak Limah yang tak sedar diri diapun belajar dengan Mak Jemah mula menyerang agen-agen  Mak Jemah  yang menjual karipap yang lebih sedap dengan harga yang lebih murah.

Sekarang ni Mak Limah kecoh sebab karipap Mak Limah sama dengan karipap dia..
dia ingat Acuan karipap yg jual kat pasaran tu untuk dia sorang ka? Mak Jemah tak kisah pun...lepas ni mak jemah buat karipap bentuk doremon ye.....
Inilah sikap manusia...bukan nak berterima kasih malah bersikap iri hati....suka mengambil kesempatan atas kelemahan orang lain.







:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Thursday, November 13, 2014

ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP

 Perubahan baru warna sticker ESTIMAR in sha Allah
Flyers yang dicetak utuk program kami...



ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP
Terapi aura, merupakan satu kaedah rawatan alternative yang segalanya bermula dari dalam hati dan minda anda. Sifat-sifat orang yang menpunyai aura bersih selalunya mempunyai wajah berseri, tenang, gembira dan selalu berfikiran positif. Inilah ciri-ciri yang akan menarik lebih aura positif disekeliling. Pulih aura anda supaya anda dengan ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP
kaedah lebih mudah untuk menarik kasih sayang, wang ringgit dan kebahagian dalam kehidupan. Aura yang bersih akan menarik lebih banyak tenaga positif serta mengelakkan sihir. Kawan-kawan akan lebih ramai selesa dengan anda, bos gembira dengan anda, kerjaya meningkat, kewangan lebih baik dan perhubungan keluarga akan lebih ceria.Ada pelbagai jenis haruman aromaterapi yang boleh digunakan dalam kehidupan kita. Percaya atau tidak, haruman ini boleh memberi kesan kepada perubahan mood kita.ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP
menggunakan sari bunga semulajadi dan menggunakan Air Zam Zam sebagai medium utama. Kaedah secara warisan yang menggabungkan mandi bungaa dan rawatan terai aura secara sendiri di rumah.
Gunakan 7 hari berturut turut:
Sebelum mandi bacakan di dalam hati:(JGN BACA KUAT DLM bilik air HARAM)
Auzubillahiminashitonirrojim 3x
Bismillah 33X
Selawat 11x
Surah al Fatihah 1x
Ayat. Surah Ali Imran:31 sekali (kasih sayang)
Ayat Surah Yunus :57 & 81 sekali (elak sihir)
Ayat Surah Firqan 23(elak sihir)
Ayat Surah Yaasin:32 (7x) Jodoh/Kasih sayang
Ayat Surah Yaasin:82 7x(hajat)
Mandi dabunkan bermula dari muka, rambut hingga hujung kaki. Biarkan 5 minit baru bilas.

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Estimar Homemade Aura Soap .....INOVASI BARU DALAM TERAPI DIRI. TERAPI AURA yang menggabungkan TERAPI WARNA, TERAPI AROMA dan TERAPI BUNGA


Estimar Homemade Aura Soap .....INOVASI BARU DALAM TERAPI DIRI. TERAPI AURA yang  menggabungkan TERAPI WARNA, TERAPI AROMA dan TERAPI BUNGA dalam  satu medium dan disediakan dengan menggunakan AIR ZAM ZAM yang kaya dgn mineral dan sari bunga bungaan serta pelbagai jenis bahan bahan menggabungkan resepi legasi keturunan Shikin Shahrom . Semoga membantu ramai diluar sana yg mengalami pelbagai masalah diri. Kajian kajian saintifik membuktikan terapi-terapi  ini berupaya membantu menngkatkan prestasi diri, motivasi, self esteem dan In sha Allah membantu merawat gangguan pandangan manusia. Kita hanya berusaha dan berikhtiar Allah SWT yang menyembuhkan.

Terapi aura, merupakan satu kaedah rawatan alternative yang segalanya bermula dari dalam hati dan minda anda. Sifat-sifat orang yang menpunyai aura bersih selalunya mempunyai wajah berseri, tenang, gembira dan selalu berfikiran positif. Inilah ciri-ciri yang akan menarik lebih aura positif disekeliling. Pulih aura anda supaya anda dengan ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP
Kaedah lebih mudah untuk menarik kasih sayang, wang ringgit dan kebahagian dalam kehidupan. Aura yang bersih akan menarik lebih banyak tenaga positif serta mengelakkan sihir. Kawan-kawan akan lebih ramai selesa dengan anda, bos gembira dengan anda, kerjaya meningkat, kewangan lebih baik dan perhubungan keluarga akan lebih ceria.Ada pelbagai jenis haruman aromaterapi yang boleh digunakan dalam kehidupan kita. Percaya atau tidak, haruman ini boleh memberi kesan kepada perubahan mood kita. ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP menggunakan sari bunga semulajadi dan menggunakan Air Zam Zam sebagai medium utama. Kaedah secara warisan yang menggabungkan mandi bungaa dan rawatan terapi aura secara sendiri di rumah.

Buat bakal pengantin baru dan semua diluar sana boleh mendapatan Estimar Homemade Aura Soap ini untuk penggunaan terapi diri menjelang hari hari istimewa dalam hidup dan juga  penggunaan harian dalam meningkatkan keistimewaan diri.

Cara penggunaan yang lebih mudah dan praktikal.
Gunakan 7 hari berturut turut:
Sebelum mandi bacakan di dalam hati:(JGN BACA KUAT DLM bilik air HARAM)
Auzubillahiminashitonirrojim 3x
Bismillah 33X
Selawat 11x
Surah al Fatihah 1x
Ayat. Surah Ali Imran:31 sekali (kasih sayang)







Ayat Surah Yunus :57 & 81 sekali (elak sihir)


Ayat Surah Firqan 23(elak sihir)


Ayat Surah Yaasin:36 (7x) Jodoh/Kasih sayang


Ayat Surah Yaasin:82 7x(hajat)


Mandi Sabunkan bermula dari muka, rambut hingga hujung kaki. Biarkan 5 minit baru bilas.


HANYA RM88.00 TERMASUK KOS POS.
HUBUNG  CR HJH NOOR ASJIKIN BT HJ SHAHROM UNTUK MAKLUMAT LANJUT
01126437052
-- 

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Tuesday, November 11, 2014

KAEDAH INOVASI KHAZANAH WARISAN

 ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP
Terapi aura, merupakan satu kaedah rawatan alternative yang segalanya bermula dari dalam hati dan minda anda. Sifat-sifat orang yang menpunyai aura bersih selalunya mempunyai wajah berseri, tenang, gembira dan selalu berfikiran positif. Inilah ciri-ciri yang akan menarik lebih aura positif disekeliling. Pulih aura anda supaya anda dengan ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP
kaedah lebih mudah untuk menarik kasih sayang, wang ringgit dan kebahagian dalam kehidupan. Aura yang bersih akan menarik lebih banyak tenaga positif serta mengelakkan sihir. Kawan-kawan akan lebih ramai selesa dengan anda, bos gembira dengan anda, kerjaya meningkat, kewangan lebih baik dan perhubungan keluarga akan lebih ceria.Ada pelbagai jenis haruman aromaterapi yang boleh digunakan dalam kehidupan kita. Percaya atau tidak, haruman ini boleh memberi kesan kepada perubahan mood kita.ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP
 menggunakan sari bunga semulajadi dan menggunakan Air Zam Zam sebagai medium utama. Kaedah secara warisan yang menggabungkan mandi bungaa dan rawatan terai aura secara sendiri di rumah.
Gunakan 7 hari berturut turut:
Sebelum mandi bacakan di dalam hati:(JGN BACA KUAT DLM bilik  air HARAM)
1. Auzubillahiminashitonirrojim 3x
2. Bismillah 33X
3. Selawat 11x
4. Al Fatihah 1 x
4. Ayat. Surah Ali Imran:31  sekali (kasih sayang)
5. Ayat Surah Yunus :57 & 81  sekali (elak sihir)
6. Ayat Surah Firqan 23(elak sihir)
7. Ayat Surah Yaasin:36 (7x) Jodoh/Kasih sayang
8. Ayat Surah Yaasin:82 7x(hajat)
Mandi dabunkan bermula dari muka, rambut  hingga hujung kaki. Biarkan 5 minit baru bilas.


Labaikk  Homemade Treatment Soap (HERBAL BASE)
1. Acne/Pimple Soap
2. Whitening/Anti Aging
3. Scrub
4. Eczema Soap
5. Scar Soap
6. Collagen Soap
7. Fruits and  Vegetable Soap
Semua  sabun ini adalah diperbuat dari bahan semula jadi dan halal. Menggunakan herba dan juga kologen dari ikan dan rumpai laut.
Kebaikan sabun Labaikk ini mencantik menghaluskan , melembut dan mencerahkan warna kulit muka menggunakan herba dan kologen ikan atau rumpai laut.
Dapat membantu merawat masalah resdung, jerawat, jeragat, bintik hitam / putih, masalah kulit muka dan badan serta menambahkan seri wajah.
Cara penggunaan :
2 kali sehari pagi dan malam, basuh muka dengan Labaikk Treatment Soap, biarkan sekurang-kurangnya 3-5 minit dan bilas.
Sabun  dihasilkan secara tradisi menggunakan kaedah pembuatan sabun yang disebut sebagai "homemade soap" ianya telah dipraktikkan oleh masyarakat asia barat dan eropah sejak berabad lalu dan masih diguna pakai hingga ke hari ini.

Diformulasikan khusus untuk masalah kulit yang kronik ditambah nilai dengan herba khusus untuk kulit terutamanya pada kulit wajah, dihasilkan 100% tanpa bahan kimia seperti pewarna, perisa, pewangi tiruan ataupun peluntur. 

 Melipatgandakan rezeki dengan sedekah.( SUMBANGAN DARI SETIAP BELIAN ESTIMAR KE TABUNG RUMAH BAKTI KULIM)
Rasulullah SAW pernah  berkata, bahwa setiap masuk pagi, ada dua malaikat mengajukan permohonan  mereka kepada Allah SWT. Malaikat pertama berdoa:”Ya Allah berikanlah  ganti bagi orang yang menginfaqkan hartanya”. Yang kedua berdoa:” Ya  Allah musnahkanlah harta si bakhil (tidak mahu bersedekah).” HR Muslim
 Pages: www.facebook.com/ShikinSuccess
           www.facebook.com/sunnahfoodgenius
Blog:http://shikinsayang.blogspot.com/
                 SUNNAHFASHIONGLAM.BLOGSPOT.COM
Web: www.labaik.com

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Aromatherapi

Ada pelbagai jenis haruman aromaterapiyang boleh digunakan dibilik tidur, ruang tamu rumah mahupun di ruang pejabat anda. Percaya atau tidak, haruman ini boleh memberi kesan kepada perubahan mood kita. Senarai dibawah adalah senarai haruman aromaterapi yang boleh anda pilih bersesuaian dengan keperluan dan lokasi anda.
Aroma Chamomile
Kandungan flavonoid yang berikatan dengan benzodiazepine dalam chamomile khasiatnya sama dengan resep valium dipercaya mampu meredakan stress .  Aromaterapi ini bisa dihirup pada saat merasa sangat cemas dengan cara meneteskannya dikapas. untuk menenangkan dan mengakhiri stres serta menyenyakkan tidur.
Aroma Rose
Berdasarkan hasil penelitian, orang yang diberi aroma rose mampu mengingat 13% lebih baik dari pada yang tidak diberi aroma rose.Iajuga untuk menciptakan  suasana romantis dan penuh gairah, memperbaiki metabolisme dan sistem peredaran darah, menyeimbangkan hormon, meringankan kepekaan kulit sensitif dan alergi.
Aroma Vanila
Aromaterapi jenis ini dipercaya mampu mengurangi nafsu makan. Sesuai untuk mereka yang sedang menjalankan program diet
kerana aroma ini mampu membantu pelepasan serotin yang boleh membangkitkan rasa kenyang dan releks.
Aroma Lavender
Agar mudahkan tidur, meredakan kegelisahan, mengatasi depresi, mengurangi perasaan ketegangan.
Aroma ini dipercaya mampu mengurangi sakit sendi juga menurunkan denyut jantung.
Aroma Pudina(Peppermint)
Dari hasil penelitian terbaru diketahui bahwa aromaterapi jenis ini mampu mengubati sakit kepala karena mampu menghambat signal sakit ke otak.
Aroma Sandalwood (cendana)
Bermanfaat untuk menghilangkan rasa cemas dan aromanya sangat bermanfaat untuk meditasi.
Eucalyptus (kayu putih)
berguna melegakan pernafasan, meringankan masalah hidung sensitif, bronchitis, asma, batuk, pilek, demam dan flu.
Ylang-ylang (bunga kenanga)
berguna meringankan tekanan darah tinggi, mengeluarkan sebum pada kulit. PeppermintAroma yang menyegarkan, membangkitkan suasana,
mengurangi sakit perut, ketegangan, dan menyembuhkan sakit kepala.
Thyme
membantu pencegahan flu, demam, detoksifikasi racun dan mencegah infeksi, meredekan hidung tersumbat dan alergi sinus.
Lotus (bunga teratai)
meningkatkan vitalitas, dan konsentrasi, mengurangi panas dalam, meningkatkan fungsi limpa dan ginjal.
Teh hijau (green tea)
Untuk memperbaiki sistem peredaran darah, membantu mengeluarkan kahak dan membersihkan paru-paru. Juga memperlambat proses penuaan.
Green apple (apel hijau)
Dapat menyembuhkan mabuk dan cirit-birit,menguatkan sistem pencernaan, menjernihkan pikiran, meringankan gejala panas dalam.
Lemon-
Dapat mengurangi stres dan anti depresi, meningkatkan mood dan merelakskan pikiran serta memberi perasaan segar.
Strawberry
Dapat meningkatkan selera makan, mengurangi penyakit jantung, tekanan darah tinggi dan kanker.
Grapefruit
Digunakan untuk refreshing, detoksifikasi, pembersih, untuk melegakan saraf, dan merilekskan otot.
:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

Terapi warna dan solat

Setiap apa suruhan tuhan untuk hambanya pasti ada tujuan kebaikan disebaliknya. Mengapa kita disuruh melakukan solat diawal waktu. Dan bagaimana pula kesannya kepada mereka yang selalu melewat-lewatkan solat diakhir waktu ataupun selalu meninggalkan solat. Selain daripada melakukan dosa besar kerana meninggalkan solat dan melengah-lengahkan solat dengan sengaja, mereka juga akan kehilangan khasiat dan hikmah disebalik setiap waktu solat yang diwajibkan keatas kita setiap hari pada waktu-waktu tertentu. Di sini saya kongsikan bagaimana waktu solat dan warna alam yang berubah mengikut waktu-waktu solat seharian kita.
Solat Subuh : Dilakukan setelah alam berubah kepada warna biru. Warna ini resonan dengan frekuensi warna tiroid dan penawar untuk komunikasi dan rezeki. Khasiat warna biru ialah tenaganya dapat diserap semasa ruh dan jasad bercantum semasa kita sedar. Jadi, manusia diperintahkan bangun untuk solat subuh supaya kita dapat menyerap tenaga biru itu semasa kita rukuk dan sujud. Warna biru adalah satu rezeki yang cukup tinggi nilainya kepada manusia. Kerana itulah kita sering mendengar jika tidur selepas subuh akan menutup pintu rezeki.
Solat Dhuha: Seterusnya alam bertukar kepada warna hijau dan kita disunatkan menunaikan solat sunat dhuha. Warna hijau sama dengan frekuensi warna paru-paru. Jadi, untuk mendapat paru-paru yang sihat dan berfungsi dengan baik,  amalkanlah solat sunat dhuha selalu. Selepas itu, alam bertukar kepada warna kuning dan kita diperintahkan melakukan solat zohor. Warna ini pula sama dengan frekuensi warna pada perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman manusia. Warna kuning juga adalah rahsia berkaitan dengan keceriaan. Makanya, pada sesiapa yang selalu melewatkan melakukan solat zohor berulang kali melakukannya akan menghadapi masalah pada perut dan akan hilang sifat cerianya dirinya.
Solat asar: Kemudian, alam bertukar kepada warna oren. Warna ini bersamaan dengan frekuensi sistem reproduktif manusia. Warna ini juga adalah rahsia sifat kreativiti. Amat malang bagi seseorang yang tidur pada waktu ini kerana roh dan jasad tidak bercantum untuk menyerap tenaga warna tersebut. Kerana itulah kita dilarang tidur selepas waktu asar dan kebiasaannya mereka yang tertidur selepas asar ini akan bangun dalam keadaan terpinga-pinga atau pening, begitu juga dengan kanak-kanak yang tidur selepas asar biasanya akan meragam atau menangis tanpa sebab. Ia juga akan menyebabkan seseorang itu akan kurang daya kreativitinya dan menghadapi masalah pada sistem reproduktif. Menjadi masalah kepada mereka ini melangsungkan kemandirian spesies manusia.
Solat magrib: Seterusnya  alam berubah ke warna merah,untuk pengetahuan semua warna merah bersamaan dengan warna iblis, jin dan syaitan. Pada waktu ini, makhluk-makhluk ini suka keluar. Jadi, kita selalu dinasihatkan oleh orang tua supaya tidak keluar daripada rumah. Pada orang yang suka dan berulang kali keluar pada waktu ini, senang didekati oleh jin, iblis dan syaitan. Jikalau kita sedang mengembara ataupun sedang dalam perjalanan, dinasihatkan untuk berhenti bersolat maghrib. Diharapkan selepas ini, semoga tidak lagi menjadikan kegemaran anda untuk  keluar shoppingmeeting atau melepak di luar. Merah bersamaan dengan warna pada otot, saraf dan tulang. Ia juga rahsia untuk sifat keyakinan.
Solat isyak: Seterusnya adalah warna indigo. Warna ini bersamaan dengan frekuensi sistem kawalan otak dan juga rahsia ketenteraman manusia. Jadi, sesiapa yang menjadi kebiasaan meninggalkan isyak selalu berada dalam kegelisahan. Kemudian bertukar menjadi gelap dan Islam mendidik umatnya agar tidur pada waktu ini, hal ini adalah kerana waktu ini adalah tidur delta kerana badan berada dalam kerehatan.
Qiamullail: Selepas itu, alam akan bertukar ke warna putih, merah jambu dan ungu iaitu berkaitan dengan kelenjar pineal, talamus dan pituitary dan kita digalakkan untuk melakukan Qiamullail.
:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in