kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Tuesday, January 25, 2011

PERNIAGAAN YANG PALING MENGUNTUNGKAN.........

Hari seharian aku berfikir apakah perniagaan yang paling menguntungkan dalam usaha mencari duit tambahan..ya lah..umur pun dah nak masuk zon merbahaya tapi kehidupan masih belum stabil......Aku tercari-cari  jenis-jenis pekerjaan yang dapat menambah hasil pendapatan sebab kata orang kalau duk tunggu satu kerja saja mana nak dapat duit tambah...guna bakat??????? bakat apa yang aku ada????musykil-musykil...dalam menari-cari ini aku terjumpalah ....halaman yang menceritakan tentang perniagaan yang paling menguntungkan...bila baca...dan renungkan memang akulah orang yang mungkin  paling  bersyukur kerana ujian Allah untuk aku yang tidak pernah putus-putus...sehinggakan kekadang aku bertanya mengapa aku diuji??? apa sebenarnya yang ALllah SWT nak beritahu pada aku yang aku tidak faham...atau apakah sebenarnya yang Allah nak kurniakan buat aku sehingga ujian yang aku terima begitu hebat sekali..semoga Allah sentiasa menjaga aku agar aku tidak tersimpang...Ya Allah aku bersyukur dengan ujian-ujianMu ini....
SEKARANG  SHIKIN DAH  JALANKAN PERNIAGAN  BEAUTIFUL  SEMULA YG SANGAT MENGUNTUNGKAN(BERMINAT  HUBUNGI  SHIKIN DI  NOMBOR 01126437052  ATAU 013 423 4100)
httpBACALAH  SEHINGGA  HABIS.....KITA  MEMANG  AKAN MENDAPAT  KEUNTUNGAN  YG LEBIHN  DAN  BERKAT
Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah Aku tunjukkan sesuatu perniagaan yang boleh menyelamatkan kamu dari azab seksa yang tidak terperi sakitnya? [10]
ya Allah tunjukkan aku jalanMu yang Engkau redhai
Iaitu, kamu beriman kepada Allah dan rasulNya, serta kamu berjuang membela dan menegakkan ugama Allah dengan harta benda dan diri kamu; yang demikian itulah yang lebih baik bagi kamu, jika kamu hendak mengetahui (hakikat yang sebenarnya)11].
adakah aku telah membelanjakan segalanya ke jalan yang Engkau redha Ya Allah...ampunkan aku atas kelemahandan kelalaianku selama ini
(Dengan itu) Allah akan mengampunkan dosa-dosa kamu, dan memasukkan kamu ke dalam taman-taman yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, serta ditempatkan kamu di tempat-tempat tinggal yang baik dalam Syurga " Adn ". Itulah kemenangan yang besar. [12]
ya Alalh begitu besar ganjaran Mu atas setiap amal yang dilakukan dengan keikhlasan.Ya Allah ikhlaskanlah hatiku dalam setiap perbuatan..Ya Allah redhakanlah hatiku menerima setiap dugaan hidup ini...
Dan ada lagi limpah kurnia yang kamu sukai, iaitu pertolongan dari Allah dan kemenangan yang cepat (masa berlakunya). Dan sampaikanlah berita yang mengembirakan itu kepada orang-orang yang beriman.[13]

ya Allah aku menantikan kemenangan itu Ya Allah..berilah aku kekuatan dalam mengharungi  ujian dan dugaan hidup ini..aku bersyukur dengan setiap yang Engkau berikan padaku..aku hanya ada Engkau Ya Allah...tetapkanlah imanku dan teguhkanlah akhidahku.
Allah memulai ayat ini  dengan seruan wahai orang yang beriman dan tidak menyebut wahai manusia, orang muslim dan sebagainya tetapi menujukan kepada orang yang beriman. (Manusia adalah semua mereka yang bergelar manusia. Orang Muslim ialah orang-orang Islam) . Ayat ini dimulai dengan seruan Allah kepada orang yang beriman dan bukannya manusia atau orang Islam.

Orang yang beriman ialah manusia dan orang Islam yang yakin kepada adanya (wujudnya) Allah. Yakin dengan sepenuh-penuhnya kepada Allah walaupun mereka  tidak nampak Allah zahir di mata tetapi mereka sangat yakin dengan adanya Allah. Orang yang beriman percaya kepada Rasul. Orang yang beriman   berjihad di Jalan Allah (fisabillah) iaitu dengan menyeru kepada manusia dengan seruan ke jalan kebaikan tanpa mengenal putus asa. Orang yang beriman akan mengamalkan amalan-amalan soleh tanpa mengira ganjaran daripada Allah. Orang beriman tidak mengharapan ganjaran pahala dan Mereka tidak menghitung pahala yang diberikan tetapi mereka menunaikan segalanya (amalkan yang disuruh dan tinggalkan yang dilarang)  sebagai tanggungjawab kepada Allah yakni sebagai hamba yang diciptakan oleh Allah swt dengan hati yang ikhlas, kerana  Allah swt (Lillahi Taala). Allah wu 'aklam

Kesimpulannya Allah menyeru orang yang beriman dengan mengamalkan  3 business  tersebut kerana ia satu perniagaan yang menguntungkan yakni  dapat menyelamatkan mereka daripada azab siksa yang pedih dengan
1. Beriman kepada Allah dan Rasul;
2. Melakukan amalan yang soleh dan 
3. menyeru manusia (berpesan-pesan)  kepada kebaikan (sampaikanlah kebaikan walaupun satu ayat).


PERNIAGAN  BEAUTIFUL 
(BERMINAT  HUBUNGI  SHIKIN DI  NOMBOR 01126437052........ATAU 013 423 4100   )

Assalamualaikum.. 
Shikin ada buat telekung HOMEMADE JC SIAH EKSKLUSIF dari kain jersey n cotton jepun.
Industri keluarga, boleh tempah ikut yg kita suka.  
TELEKUNG JC SIAH EKSKLUSIF
♡Boleh dijadikan hadiah dan wakaf kpd jemaah haji, sahabat dan masjid :)
♡Telekung yg patuh syariat TIDAK BERBAYANG
♡Harga dibawah tidak termasuk kos penghantaran♡
*DEWASA (PUTIH)
-renda cotton (RM60.00)
-renda organza (RM90.00)
-renda pelangi (RM70.00)

*KANAK-KANAK (1-7 THN)"PUTIH"
-renda cotton (RM50.00)
-renda organza (RM59.00)
-renda pelangi (RM55.00)

*KANAK-KANAK (8-12THN)"PUTIH"
-renda cotton (RM60.00)
-renda organza (RM69.00)
-renda pelangi (RM65.00)

*EKSKLUSIF WARNA (1 WARNA @CAMPUR IKUT PILIHAN)
☆PUTIH+WARNA
☆WARNA+WARNA

*DEWASA WARNA
-renda cotton (RM75.00)
-renda organza (RM90.00)

*KANAK-KANAK WARNA (1-7THN)
-renda cotton (RM60.00)
-renda organza (RM70.00)

*KANAK-KANAK WARNA (8-12 THN)
-renda cotton (RM65.00)
-renda organza (RM75.00)

♡TELEKUNG COTTON JEPUN SSFG EKSKLUSIF (PUTIH SAHAJA)
-RENDA Organza sahaja
-DEWASA ( RM220.00)
-REMAJA (RM180.00)
-KANAK KANAK (RM160.00)
 Pos RM10.00 SEPASANG

♡TEMPAHAN BOLEH DIBUAT MENGIKUT UKURAN BADAN ATAU STANDARD SIZE.
♡TELEKUNG DIJAHIT OLEH TUKANG JAHIT PROFESIONAL
♡BAYARAN PENDAHULUAN 50% DARI JUMLAH HARGA TEMPAHAN DIBUAT SEMASA TEMPAHAN DIBUAT MEMANDANGKAN INI ADALAH INDUSTRI DESA..
♡BAKI BAYARAN DIBUAT SEMASA PESANAN SIAP
♡♡♡TEMPAHAN MELEBIHI 10 PASANG BOLEH MENDAPAT HARGA BORONG
★★★SEBARANG PERTANYAAN HUBUNGI SHIKIN 01126437052★★★★:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

1 comment:

Unknown said...

Perniagaan sememangnya cara yang terbaik untuk mencari keuntungan. Tapi sayang, masih ramai lagi orang melayu yang tidak menceburu bidang perniagaan.
Tapi disini ada cara mudah untuk berniaga. Silalah lihat dulu. www.sfippa.com/14532094/real

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in