kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Monday, May 29, 2017

LUAHAN HATI KU ..Semoga Aku kuat.


Hari ni hari ketiga Ramadhan.
Semalam pukul 11 mlm dah cuba tidur tiba tiba jam 1 pagi hingga 3 pagi kaki kejang dan tak boleh berjalan langsung. Ambil minyak panas dan sapu. Hanya air mata yang menemani ku.

Minta doa kepada Allah SWT nak bangun untuk ber qhiamullail  jam 4 pagi setiap hari. Tapi ujian Allah untukku akhirnya langsung tertidur dengan air mata dan langsung tak dengar alarm jam 4 pagi berbunyi.

Hanya terdengar alarm subuh berbunyi dan terjaga. Memandangkan sudah jam 5.30 pg ingatkan dah habis waktu dan langsung tak bangun untuk minum. Dan hanya berdoa pada Allah SWT agar mengurniakan aku kesihatan yang baik dan kuat untuk aku jalani hidup ini seorang diri di dunia Allah SWT yang sementara ini.  Alih-alih lepas aku berdoa dengar azan. Adoooiiiii macam nak nangis sebab kalau ikutkan sempat lagi minum air untuk dapatkan pahala sahur. ๐Ÿ˜Œ๐Ÿ˜Œ๐Ÿ˜Œ

Itulah bila hidup seorang diri tak ada siapa yang nak ingatkan aku waktu sahur. Sudah 10 tahun bersahur seorang diri dan hanya Allah SWT yang tahu bagaimana perasaan ku ini.

Bila datang kerja lain hal pula yang berlaku. Terpaksa meminta peralatan orang lain untuk menyiapkan tugasan dan kerja serta melengkap borang. Ada kata kata sinis sampai ditelingaku "kenapa tak beli sendiri dan guna peralatan sendiri?" "Jangan nak harapkan duit kerajaan saja ,belilah dengan duit yg kerajaan beri!"

Allahuakbar hinanya diri ni kurasa,sebelum ni aku tak pernah komplen dan mengadu kekurangan yg aku terima sbab bagiku cukuplah dengan apa yang aku ada, apa dalahnya menggunakan harta kerajaan yg dimiliki oleh orang lain sbb peralatan mereka pun bukan duit sendiri .  Memang lah kalau ikutkan hati aku nak saja menjawab tp biarlah mereka krn mereka tidak merasa masalah yang aku hadapi. Ujian Allah SWT itu kerana Allah SWT sayangkan aku dan kasihkan aku.

Semoga Allah kurniakan aku kekayaan yang melimpah ruah agar aku tak perlu mengadu pada manusia. Aku boleh sediakan semua untuk aku beribadah kepada Allah krn kerja itu juga ibadah. Aku kecewa kerana tidak boleh melaksanakan tugas dengan terbaik dan banyak masa dihabiskan dengan menumpang peralatan dan bilik orang lain.

Aku bekerja dengan Allah SWT tetapi kenapa aku perlu sedih dengan sikap dn kata sinis manusia lain.

Hari ini aku kumpul kekuatan berjumpa dengan Pengarah dan maklumkan kepada beliau masalah aku dan beliau maklumkan dia ingat semua dah selesai sbb KJ atau Timbalan Pengarah tak ada sungutan atau bincangkan dengan beliau. Timbul juga persoalan mengatakan aku yg memandai mandai pindah masuk ke dalam bilik ini. Allahuakbar  sedihnya sedangkan aku hanya akur perintah orang atasan. Tidak pernah aku komplen atau memandai mandai meminta untuk duduk di bilik di tingkat atas ini. Rupanya selama ini aku difitnah dan di nista .

Syukurlah aku bertemu dengan pengarah sendiri dan memklumkan kepada beliau permasalahan aku. Ujian aku pertama di IABU aku diberikan markah prestasi yang sangat buruk oleh Ketua Jabatanku dan yang kedua aku dilempar di dalam bilik sauna selama setahun. Mungkin indah di mata orang lain tapi hakikatnya aku sedih sangat bila difitnah. Bukan sedih kena fitnah tapi sedih krn mereka menganiayai anak yatim piatu๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ

Semoga Allah SWT lemparkan perasaan kasih dan sayang dalam hati mereka yang membenciku . Aku tak mahu mereka ditimpa ujian dari Allah SWT kerana balasan menganiayai aku yang yatim piatu di dunia ini. Hanya Allah SWT waliku. Janganlah kalian menanggung dosa menganiayai yatim piatu. Sesungguhnya waliku hanyalah Allah SWT.

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in