kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Sunday, April 16, 2017

What You Give You Get Back....but


Kadang kadang Allah SWT menguji kita dengan pelbagai cara untuk membantu kita mengenal diri kita yang sebenar.

Aku bersyukur kerana Allah SWT berikan aku kekuatan dlam mengharungi kehidupan yang fana ini sendirian. Aku faham semua disekeliling aku melihat aku seorang yg ada segala- galanya. Benar aku ada segala-galanya kerana aku sentiasa ada Allah SWT bersamaku.

Aku bersyukur kerana Allah datangkan ujian hidup ini agar aku menilai diri aku. Apakah yg aku lakukan selama ini hanya kerana nama, pujian atau kerana keikhlasan.

Aku menulis bukan tuju mengungkit  apa yang aku buat. Aku tahu kelemahan aku adalah tidak tahu menarik simpati orang lain terhadap aku. Aku hanya mahu orang melihat aku sebagai kuat. Tetapi kekuatan itu hanyalah dari Allah SWT.   Semua disekeling melihat aku kuat.

Aku sedar bahawa mereka tidak mengetahui apa yg sebenarnya yang berlaku dlm kehidupan aku. Masing masing hanya meneka dalam kesamaran. Aku hanya punya platform maya untuk aku luahkan isi hatiku. Aku bukan sedar yg membaca tidak mengenal aku tapi kekadang doa dari mereka yg tidak mengenali itu lebih ikhlas.


Kenapa aku letak tajuk What you give you get back? 
Seingat aku sepanjang hidupku aku  setiap kali aku menziarahi saudara atau sahabat yg sakit  aku akan sedaya upaya untuk memberikan harapan dan sentiasa mendoakan. Alhamdulillah bila aku sakit wpun aku tidak ada sesiapa disisiku Allah SWT hantarkan insan untuk membantu aku.

Tiga hari aku demam aku tak tahu aku bukan kuat. Balik dari pejabat aku terus deman gara - gara aku alergik pada cuaca panas. Aku selalu bersenda aku ni lahir dalam peti ais sebab tu tak tahan panas. Walaupun lebih 10 bulan aku dipejabat yang tidak ada aircond aku tak pernah  komplen  sebab bagi aku akan ada penyelesaiannya. Sering orang yang berkata duit berkepok kenapa tak pasang sendiri. Alhamdulillah semua melihat aku org yg ada segalanya.  Aku faham inilah rezeki . Walaupun kita memberikan yg terbaik kekadang Allah SWT lebih mengetahui.  Aku selalu berusaha untuk berikan yg terbaik utk tempat yg aku bertugas dan bila meninggalkan ke tempat baru aku tidak pernah mengosongkan tempat yg aku bina kerana bagiku itulah legasi yang kutinggalkan. Walaupun bila aku menerima sesuatu tempat ianya kosong. Aku tinggalkan wpun boleh kalau aku mahu  utk bawa bersamaku.


Aku sedar aku datang kedunia ini juga kosong dan akan kembali pada Allah SWT dengan tangan yang kosong. Hanya amal dan ibadatku sahaja yang Allah SWT nilaikan.


:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in