koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (212) suara hatiku (198) nikmat Allah (140) Alhamdulillah (129) cinta....kasih..sayang...hubbyku (127) ilmu (103) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (81) Puisi/Sajak/Gurindam (72) memori oh memori (72) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (58) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) berita (39) kerjayaku...kemahiran (39) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) 1 entri 2 stories (34) dari seorang sahabatku (32) Mari Melancong (30) Usahawan (29) dugaan..ujian hidup (29) Siapa kau...dihatiku? (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (19) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) Tazkirah (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) PENTING (8) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) imotivasi.com (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) kemahiran belajar. (6) program (6) EID MUBARAK (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) Istikharahku (4) LEGASI (4) Musibah (4) BUKU (3) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) Aku Adalah Aku (1) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Best From Northern Series (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IABU (1) Jadilah Diri Sendiri (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) Penulisan (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Friday, May 27, 2011

ALahai Leganya...................selesai sudah Majlis Pendaftaran Pelajar Baru 2011/2012

Bangunan  Pentadbiran KML
 Alhamdulillah  berakhir  sudah program  bagi  minggu  ini....fuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhh  lega!!!!!
Banyak  yang  aku  belajar  bila  menjadi Ketua Jawatan Kuasa  di KML  ini..ini  adalah  kali kedua  jadi Ketua AJK...memang  sangat  mencabar  iman....tapi  prinsip  aku  cuma satu  kerja  biar  enjoy  tapi  mungkin  orang  tak  boleh  terima  cara  aku...
Always  Smile.....senyum  selalu....
 Kalau  kita  mempermudahkan  kerja  orang Allah  akan  mempermudahkan  kerja  kita  itu  saja   kata  kunci  yang  aku  selalu  pegang....Janji  Allah  lebih  dari  segala-galanya  bukan manusia  yang  menilai  kita  tapi Allah.
Memang  suka  senyum...tapi  orang  tetap  kata  aku  ni  garang....ish...ish...ish
 Alhamdulillah  tugas  yang  diamanakah  telah  berjalan  dengan lancar  dan dipermudahkan  segala  urusan.  Cabaran  macam  selalulah   ....mana  ada  kerja  yang  tak  ada  cabaran...Apa  yang  penting  segalanya  berjalan  dengan  baik...walaupun  ada salah  faham  dan  sikap  negetif  itu  adalah  adat  dalam  pekerjaan.
Lepas ni  tak de lagi puteri-puteri  Ayahman nak  tunggu  aku  balik  dari  kerja...
 Pengalaman  dua  puluh  tahun aku  berkecimpung  dalam  dunia  pendidikan  ....secara  jujurnya  cabaran  tetap  ada  dan  kerjasama  bukalah  mudah  diraih...Aku  tidak  ingin mengubah  apa-apa  yang  telah  indah  disusun  tetapi  lebih  suka  untuk  mempermudahkan  kerana  aku  snediri  suka kerja  yang  dipermudahkan  dan  enjoy...mengapa  aku  akan  membebankan orang  lain.. Apa  yang  penting  pembahagian  tugas  yang  adil  dan  saksama...
 Pengalaman  bekerja  aku  melihat  sikap  yang  kurang  menyenangkan yang  kadang-kadang mungkin  dianggap  biasa.  Dalam  sesebuah  organisasi  kita biarlah  ada  sikap  suka  membantu  dan  mempermudahkan  bukannya  sikap suka  bertepuk  tangan  bila  orang  susah...Lagi  satu  aku  rasa sikap  memper'gunakan'   orang  yang  baru  adalah  satu  sikap  yang  tidak  sihat. 
Indahnya  kediaman  aku.......heheheheheh
Sejauh  mata  memandang
Dalam organisasi  perlu  ada  sikap  membimbing  dan  tunjuk ajar...Yakinlah  Allah  akan  mempermudahkan  segala  urusan kita  bila  kita  mempermudahkan  urusan  orang lain. Janganlah  yang  sedap  kita  je  yang  rasa  tapi  yang  basi  bagi  kat  orang....kat  pepatah orang  kedahlah..
 Tanggungjawab  kita  sebagai penjawat  awam  bukanlah  mudah..janganlah  kita  berkira-kira  atau  terlalu  berkira  dengan  kerja  yang  kita  lakukan  sebab kita  tak  tahu  kadang-kadang  kita  telah  'mencuri'  dalam  kerja  kita  jadi   'GANTI'  lah  apa  yang  kita  curi  itu  dengan keikhlasan  kita  menjalankan  tugas.
Stadium KML
 Selama  10  bulan  aku  berkhidmat  di  KML  aku  rasakan ianya  adalah  satu  suasana  yang baru.... Labuan bukanlah  tempat  buangan orang  yang  slah  atau  dipulaukan ....walau  hakikatnya  ianya  hanyalah  sebuah Pulau  Kecil..
Garaj  ...Dewan  Mutiara
 Ada  pendapat  mengatakan   'Jangan cuba  mengubah keselesaaan  orang  pulau?...dan Jangan  cuba  Mengubah "...pada  mulanya  aku  tidak faham  tetapi  sekarang  aku  faham  maksud  sinis  ini...Siapa  sebenarnya  orang  pulau?????
Dewan Mutiara
 Budaya  Kerja Cemerlang  adalah  terletak  pada  diri  kta  sendiri  bukan pada  orang lain... biarlah  manusia  sekeliling  kita  menilai  kita  ...dan  sememangnya  kita  bukanlah  manusia  yang  hebat  dan  smepurna  tidak  ada  kelemahan...berilah  tunjuk  ajar  agar  suatu  ketika Allah  akan  membantu  kita  tak  kala  kita  memerlukan ...
Kuarters  kediaman...indahnya
 "Dialah  yang  telah mentakdirkan adanya  mati dan hidup (kamu)-untuk  menguji dan menzahirkan keadaan kamu, siapakah di antara kamu yang  lebih  baik amalnya"..AL MULK :2
Biarlah  Allah  yang  menilainya..

Sesungguhnya Allah suka kepada seseorang yang melakukan sesuatu  pekerjaan itu dengan tekun dan bersungguh-sungguh."  
Riwayat Baihaqi

TERIMAKASIH  KEPADA SEMUA  INDIVIDU  YANG  TERLIBAT  DALAM  MEMBANTU  AKU  MENJAYAKAN PERLAKSANAAN PROGRAM  PEMENTORAN  INI.  HANYA  ALLAH  YANG  MEMBERI BALASANNYA.  KEPADA  ALLAH  AKU  KEMBALIKAN  SETIAP  URUSAN. YANG  BAIK  ITU  DARI  ALLAH  DAN HIDAYAHNYA  DAN  LEMAH  ITU  DARI  DIRIKU  SENDIRI.

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in