kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Wednesday, March 7, 2012

Adik ku Sayang.....Gelaran Jiwa....Hj Shahrizal Bin Shahrom

 Tajuk  di atas  adalah  lagu  yang  sering  dinyanyikan  masa  adik  kecil  dulu.....
"Adikku sayang...
Gelaran jiwa...aaa...
Adikku  seorang  yang  penyayang...
Adikku sayang  gelaran  jiwa...."

 "Buai-buaiku  laju...
pohon  beringin..dahannya  rendang
tunduk ke tanah  menyapu  bumi..
aku  ini  anak  yatim  piatu,..
tiada  ber ayah  tiada  beribu....."
 "Buai  laju-laju  sampai  cucur  atap
belum  tumbuh  gigi  dah  pandai  baca  kitab"
 Masa kenduri  Yati  adik  kedua ku ...Adik  pernah  sebut  kenduri  dia  nanti  kek  lima tingkat...jadi  inilah  hadiah  dari Kak Kin buat  adik...
 Pelamin...dulu  emak  dan  ayah  risau  takut  adik  membesar  tidak  sempurna  seperti  orang  lain  dan  ayah  pernah  meluahkan  rasa  risau  dan susah  hati  pada  mak..hinggalah  ayah  meninggal  ...ayah  berpesan  agar  aku  memegang  amanahnya...hinggalah  tahun 1997  aku  ke Mekah  mennunaikan  haji...doa ku  hanya  untuk  adik dan  emak  serta  adik  beradikku  yang  lain  serta  anak-anak  didikku...Alhamdulillah  Allah  memakhbulkan  doaku..hanya Allah  yang  mendengar  segala  doa-doaku...
 PERSOALAN  DARI  SEMUA...APAKAH  AKU  TIDAK  MEMOHON  DOA  Selama  ini  aku  menunaikan  haji dan  Umrah  sebanyak  tiga  kali....1997-1998, 2005-2006 dan  2009...  Apakah  aku  tidak  berdoa  pada Allah SWT..
Jawapannya  
HANYA  ALLAH  YANG  MAHA  MENGETAHUI  APA  YANG  AKU  PINTA  DARI  ALLAH  DAN  HANYA  ALLAH  YANG  MENGATUR  SEGALA-GALANYA...AKU  HANYA  BERTAWAKKAL  KEPADA  ALLAH  KERANA  AKU  TAHU  AKU  TIDAK  PERNAH  KURANG  SEDIKITPUN  BERBANDING  INSAN  LAIN DAN  AKU  BERSYUKUR  DENGAN  NIKMAT  YANG  ALLAH  KURNIAKAN  BUAT KU..AKU  INSAN  YANG  BERTUAH  DAN  DOA  KEDUA  IBUBAPAKU  BERSAMAKU  SEHINGGA  AKHIRAT....HANYA  ALLAH  YANG  MENGATUR  SETIAP  PERJALANAN  HIDUP  HAMBANYA..  AKU  BERSYUKUR  KEPADAMU  YA  ALLAH...
PANJANGKANLAH  USIAKU  SEHINGGA  AKU  MENUNAIKAN  SEGALA AMANAHKU  DAN MEMBEBASKAN   DIRIKU  DARI  SEGALA BEBANAN  YANG  AKU  TANGGUNG  SEKARANG.....HANYA  ALLAH  YANG  AKU  ADA...SEMOGA  ALLAH  MELIMPAHKAN  REZEKIKU  DARI  KHAZANAHNYA  YANG  TIDAK  ADA  PENGHUJUNGNYA..HIDUPKAN AKU DALAM ISLAM DAN IMAN SERTA MATIKANLAH  AKU  DALAM ISLAM DAN IMAN AMIN YA RABBAL ALAMIN.....

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in