kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Tuesday, May 5, 2015

CHAPTER HIDUPKU 40.1: 40 ....TARGET 10 NEGARA...TRAVELOGKU


Tahun ini adalah tahun yang sangat membawa tuah buat diriku seperti tahun-tahun lalu yang penuh dengan nikmat yang Allah kurniakan buatku....Alhamdulillah aku bersyukur pada Allah kerana sentiasa menjaga aku dari menjerumuskan diriku dalam kehinaan. Alhamdulillah dengan segala kurniaan dan kelebihan yang aku kecapi dalamhidupini. Aku tidak tahu apa yang perlu aku ucapkan melainkan Alhamdulillah. Ya Allah ampunkanlah dosa hambaMu yang banyak ini sebab aku insan yang terlalu lemah dan aku tahu aku banyak melakukan dosa dan maksiat terhadapMU sama ada dengan aku sedar ataupun tanpa aku menyedari keadaan ini...aku memang sering leka dan lali dalam mengerjakan ibadah kepadaMU. Zikirpun ketika aku berhadapan dengan kesusaha dan permasalahan.   Aku sering mengeluh dengan cubitan sayang dariMu  dan aku juga sraang tersasar dari apa yang aku niatkan untuk kebaikan dan jalanMU. Ya Allah ampunkan daku ...hambaMu ynag sangat lemah ini.Semoga aku sentiasa dalam rahmat dan berat dari Allah SWT. Semoga aku dan hubbyku akan disatukan dalam perkahwinan yang diredhai dan diberkati serta dikurniakan dengan rezeki dari anak-anak yang soleh dan solehah serta kurniaan rezeki yang melimpah ruah dari kurniaanMU permudahkanlah segala urusan kehidupan kami di dunia dan akhirat...Amin Ya RabbalAlamin

Read more: SAYANG SHIKIN ....SIHAT....SELESA...SUPERB...SUPREME SUCCES...SOFISICATED..SEDERHANA http://shikinsayang.blogspot.com/search?updated-max=2010-12-31T23:43:00-08:00&max-results=10&start=44&by-date=false#ixzz3ZDqcKBv2

Sesungguhnya aku amat  bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan padaku...... UMUR 40 sememangnya penuh dengan dugaan dan cabaran . Aku bersyukur dengan nikmat -nikmat yang Allah berikan padaku. Sesungguhnya banyak jua ujian yang kutempuhi....Perjalanan hidupku bermula dengan penuh ranjau dan liku berduri...dugaan dan ujian Allah itu bukanlah hanya delam bentuk penderitaan tetapi juga ujian dalam bentuk nikmat kehidupan yang boleh membuatkan kita lalai dan leka dan hanyut dalam arus yang penuh kenikmatan dan kemewahan..
Tahun 2011 ini ..aku bersyukur kerana Allah SWT memberiku peluang menunaikan hajatku 

IMPIANKU MENUNAIKAN UMRAH...TETAPI ALLAH MERAWAT LUKAKU DENGAN MEMBERIKU PELUANG MELENGKAPKAN TRAVELOGKU...WALAUPUN TIDAK CUKUP 10 NEGARA TETAPI AKU BERSYUKUR KERANA TAHUN INI SEMPENA UMURKU 40 TAHUN 
AKU DIBERIKAN PELUANG KE
BENUA EROPAH
LONDON

KALAU NAK TENGOK GAMBAR BUKALAH LINK DI BAWAH N RAJIN RAJINLAH MEMBACA
http://shikinsayang.blogspot.com/2011/07/criclewood-roadline-182london.html
http://shikinsayang.blogspot.com/2011/07/green-lands-london.html
http://shikinsayang.blogspot.com/2011/07/buckingham-palace-london.html

PRAGUE DI REPUBLIC OF CHECHYA


BARCELONA @ SPAIN
http://shikinsayang.blogspot.com/2011/07/their-my-selffrom-me.html

http://shikinsayang.blogspot.com/2011/07/hadis-nabi.html
TRANSIT SEBENTAR SAHAJA DI DOHA @QATAR
 8 JAM
BERANGKAT KE BENUA CHINA
GUONGZHOU
&
SHENZHEN

CUTI SAMBUT PUASA KE
 BRUNEI DARUSSALAM
http://shikinsayang.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-semua.html

ALHMADULILLAH
MENJADI PEMBENTANG KERTAS KERJA UNTUK
INTERNATIONAL CONFERENCE
DI BANDUNG

ALHAMDULILLAH DENGAN NIKMAT DAN KURNIAAN ALLAH SWT
WALAUPUN TERLALU BANYAK KENANGAN INDAH YANG TERCATAT DALAM HIDUPKU NAMUN KEPAHITAN DAN KESEDIHAN TETAP TERLINDUNG....AKU BERSYKUR DENGAN SEGALA ALLAH SWT KURNIAKAN
SEGALA CATATAN PENGALAMAN YANG MENDEWASAKANKU
KENANGAN BERSAMA 
INSAN-INSAN HEBAT ...HIDUP DALAM DUNIA YANG PENUH KEBANGGAAN, KEMEWAHAN YANG MEMABAWA AKU MENGENAL APA ITU ERTI
KASIH SAYANG
PERCINTAAN
KEMULIAAN
KEPURA-PURAN
KEHANCURAN
KEHINAAN
KEMUSNAHAN



BERAKHIR SEBUAH CERITERA PADA USIA KU 40 TAHUN.......

TAHUN INI JUGA MENYAKSIKAN KEBAHAGIAAN DAN AKHIRNYA SELEPAS MENAMATKAN MASTER PADA 2003 ...EPISOD MENYAMBUNG PELAJARAN PERINGKAT PHD KU BERMULA...
DAFTAR PHD DI UPSI
Terimakasih  kerana mendoakan kebahagiaan kami dunia  dan  akhirat. Semoga Allah  SWT  mempermudahkan  segala  urusan  kami  dalam  mencari  redhoNYA .Beroleh keturunan dan rezeki yang melimpah ruah dari  khazanahNYA. Semoga kami diberkati di dunia dan akhirat dalam rahmat dan redho Allah SWT. Ameen

Read more: SAYANG SHIKIN ....SIHAT....SELESA...SUPERB...SUPREME SUCCES...SOFISICATED..SEDERHANA : PEMENANG GIVEAWAY 4 BY 4 SHIKIN SAYANG http://shikinsayang.blogspot.com/2011/08/pemenang-giveaway-4-by-4-shikin-sayang.html#ixzz3ZE1n46m3
  
“Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”.“Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”.



Tiada lagi misteri umur 40......
ALHAMDULILLAH
ALHAMDULILLAH
ALHAMDULILLAH

:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in