kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Tuesday, September 20, 2011

YA Allah Limpahkanlah RezekiMu buat HambaMu ini................


Setelah   setahun  aku  membawa  diri dan menyepikan diri dalam
dalam  business  yang  sememangnya 90%  punca pendapatan  yang  telah  diberikan  jaminan  di  dlaam hadis Rasulullah SAW.

Sememangnya  dari  kecil  darah business  ni  mengalir  dalam  tubuh  badan  aku...sedari  kecil  ad saja  business  yang  aku buat.dari  umur  4  tahun  sehingaah  sebelum  aku  melangkah  keluar  dari rumah  pada 1 hb Ogos 2010 yang  lalu.  Aku  takut  dengan  bayangan  aku  sendiri.

Dugaan yang  aku  terima sangat  hebat  dan  sehinggalah  aku  buat  keputusan untuk  berdiam  diribuat  sementara  waktu. Tapi  aku  akui  aku  tidak  boleh  duduk  diam..kata-kata yang  dihamburkan  perlu  aku  tangkis.  Aku  tak  boleh membiarkan  semua  peluang  yang Allah SWT berikan  kepada  diriku.  Hanya Allah  yang  tahu betapa  aku  menderita dengan apa  yang  aku  lalui.

Mungkin  inilah masanya  aku  kembali  setelah  aku kutip  semula  kekuatan yang telah Allah berikan.  Aku  sebenarnya  takut  untuk  menjadi  kaya kembali  kerana kekayaan  membuatkan  aku  hilang  banyak  perkara  dalamn  hidupku. Aku  takut  untuk  kaya  semula....tapi  sebenarnya  aku  tidak  boleh  duduk  dlam  keadaan  sekarng  aku  perlu   menjadi  kaya  untuk  membayar  zakat  dengan  bersedekah.  bagaimana aku nak  keluarkan  zakat  seandainya  aku  hanya punyai  hutang....dan  bagaimana nak bersedekah  sedangkan  duit yang  ada  hannya  mencukupi  shaja....Ya  aku  mesti  menjadi  kaya   barulah aku  boleh  mengeluarkan  zakat  dan sedekah.

Aku  malu  dengan  diriku  yg  mengalah...sekarang  aku  mesti  kembali  ke pangkal  jalan darah  dagingku....Aku  biaa  hidup  tidur  empuk  atas  tilam  duit ..masakan aku  boleh  lena tidur  atas  tikar  mengkuang  semata....Ohhhhhhhhhh  aku  perlu  kembali  ke  pangkal  jalan...Kata-kata sindiran  dan  kritikan  perlu  aku  singkirkan...

Kini aku  kembali  menjadi  Usahawan MLM yng  sering  dipandang  rendah  oleh  orang  disekeliling  tetapi  hakikatnyadenganMLM aku  berjaya  buat  macam2  dan  dengan hasil  berkat  semua  perniagaan  ini  aku  dapat  rolling  duit  untuk  tunaikan  haji  bersama  emak  dan  adik  aku  dulu...Sekarang  aku  perlu  lakukan  smeula  perniaagaan  akudan  aku  yakin Allah  tak pernah  menzalimi aku  dan  apa  yg  berlaku  dalam hidupkuadalah  kerana  Allah  hendak  memberiaku petunjuk  dan  jalan  yang  Allah  hendak  aku  lalui...

Aku  kini  kembali  menjadi  JUTAWAN HAI-O   ..sesiapa yang  berminat  untuk  kembali  berniaga  dengan  aku  aku  harap  akansama-sama  berjuang  untuk  mencapai  matlamat.. Selamat  Kembali  kedunia perniagaan..Semoga  Allah  melimpahkan rezeki buat  diriku  dan juga  buat  semua  rakan  kongsiku  dan  juga  bakal-bakal CDM yang  akan  menggegarkan bumi  Labuan  dan  juga  Semenanjung. AMeen.

Alhamdulillah...Semoga  Allah  berikan  aku  kekuatan  ini  kembali...berminat  hubungi  Sshikin:

0135088118  atau 0134234100


Jom  kita  berbusines.....perniagaan  yang  paling  menguntungkan...InsyaAllah

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in