kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Sunday, October 17, 2010

Anak AYAH



Hati ni sayu bila menyebut tentang bapa atau ayah...Aku mempunyai seorang ayah yang sangat penyayang dan sangat bertanggungjawab. Bagiku dalam hidup ni aku tak akan temui seorang yang sangat aku sayangi seperti ayahku. Ayah seorang yang sangat sporting dengan anak-anak.Garang....ye..ayahseorang yg garang tapi garangnya penuh bersebab. Aku bersyukur kerana aku adalah anaknya.

Ayah selalu berkata...dalam hidup ni tiada yang bernilai selain dari pelajaran dan ilmu pengetahuan...anak perempuan kena belajar pandai2 kalau tak nanti jadi hamba orang... Aku masih kecil lagi ketika itu..jadi setiap kali peperiksaan mesti bagi dapat no 1 sebb takut jadi hamba orang...Alhamdulillah aku sekarang boleh diketegorikan orang yang sangat bertuah kerana ad pelajaran dan ada jawatan ..walaupun tak tinggi tapi kira org jealous jugalah pada aku..Aku bersyukur kerana pengorbanan ayah tidak dapat ku balas..sehingga akhir hayatku..

Ayah selalu berpesan kalau jadi orang kaya kena ingat pada orang yang lebih susah dari kita. walaupun sikit tangan kena biasakan memberi. itulah yang aku pegang walaupun tak ada banyak wang gaji kena biasakan bersedekah dan menabung untuk diri.. tapi untuk orang lain...tapi kadang2 aku rasa aku ni boleh dikategorikan manusia yang pemboros juga...duit gaji tak pernah cukup tolak sna sini habis... Alhamdulillah darah berniaga yang ada dalam body aku ni...bolehlah tambah pendapatan. bulan2 dapat bonus ...tapi pesan ayah aku tetap pegang...

Aku rindu sangat dekat ayah...wajah ayah sentiasa dalam mimpiku.Masih terdengar suara gelak ketawa ayah yang lucu dan tak habis dengan cerita....ayah seorang yang suka bercerita dengan anak-anak...akulah tukang dengar yang paling setia....


"Tak malulah anak ayah ni depan orang ramaipun peluk n cium ayah..umur dah 21 tahun mcam budak kecik lagi"..itulah pe;ukan terakhir yang aku dapat kenang hingga akhir hayatku...Ogos 1992 semasa ayah hantar aku pulang ke IPSI.. 24 September ayah pergi menyahut panggilan Illahi..meninggalkan aku bersama emak,kakak dan empat orang adikku...

Kini aku merindui cerita dari ayah....aku kenal akar hidupku melalui cerita ayah...aku membesar menjadi manusia dengan didikannya yang sangat sempurna....Aku anak ayah..anak bapa....Pesan terakhir ayah "Kin perlu mengaji (belajar) sampai peringkat yang tertinggi yang kin boleh capai....ayah tau kin budak pandai dan kin boleh dapat ape yang kin nak dalam hidup ini dan jaga adik dan kakak"..Pesan yang tidak pernah aku lupakan ....Ayah..kin rindu kat ayah. semoga ayah ditempatkan bersama kekasihNya dan Allah SWT melapangkan taman syurga ayah dengan sinar nur kasihNYa kerana ayah seorang yang tiada galang gantinya hingga ke akhirat. Semoga kin dapat bertemu dengan ayah.. Terima kasih ayah...kin sayang ayah...


Ayah ku HJ SHAHROM BIN RAHIM

25NOV 1946-24 SEPT 1992


AL FATIHAH
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

1 comment:

Shikin said...

rINDU KAT AYAH.ALFATIHAH...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in