kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Sunday, October 17, 2010

Terusan..sungai....tali air,..parit..tasik..laut

Air selalu dikaitkan dengan kewangan dan rezeki. Sama ada mimpi maupun realiti sumber air ini dikaitkan dengan rezeki dan kewangan kita...Melalui Art therapy kita boleh membuat analisis lukisan sungai atau sumber air . Sungai yang mengalir terus dan lurus menunjukkan kewangankita yang stabil dan ianya bergantung kepada saiz sungai dalam lukisan itu. kalau luas menunjukkan kewangan kita sangatstabil dan seandainya sempit itu menunjukkan kewangan kita agak sempit. Manakala kalau lukisan kita menunjukkan sungai yang sempit dan lua di muara ianya ditafsirkan kita menghadapi masalah kewanganpeingkat awal dan akan stabil di perjalanan seterusnya. Gambaran sungaiyang berbelokbelok itu menunjukkan kita mangalami masalah kewangan yang tidak satabil dan ada ketika baik dan ada ketikanya kita menmgalami maasalah kewangan. Berulang kali masalah timbul..disini kita perlu mengenalpasti permasalahan yang timbul dan menyelesaikan permasalah kewangan itu. Perlu dapatkan nasihat orang yang mahir.Nasihat dari pakar kewangan sangat perlu dan kita boleh cuba untuk mengatasi setiap permasalahan ini satu persatu dan jangan membiarkan permasaalah kewangan ini menghantui kita. Aku pun ada masalah kewangan mungkin ini sebabnya aku suka sangat lukis sungai berbelok-belok dan sekarang aku ada masalah dengan kewangan yang hampir selesai.Kita perlu dapatkan nasihat pakar kewangan agar kita dapat atasi segera permasalahan dan kadang-kadang kawan-kawan yang bijak boleh membantu dengan berkongsi cara menguruskan kewangan yang baik.
Tafsiran mimpi juga menerangkan kalau kita sering bermimpi punca air maka itu menunjukkan rezeki kita pada ketika itu. Kalau kita mimpi sungai yang tenang ianya dalam keadaan yang baik dan tenang dan luas menunjukkan kewangan kita yang semakin baik..dan kalau taasik atau sumber air itu menandakan kita mendapat rezeki..kalau laut luas maknanya kita harus berusaha untuk mendapatkan rezeki yang terbentang luas dihadapan kita.Sentiasa berusaha dan berikhtiar untuk mencari rezeki di bumi Allah ini. Rezeki adalah hak Allah jadi banyak-banyaklah kita bermohon doa agar Allah membuka jalan rezeki untuk kita...Dan kita perlu berusaha dan bertawakkallah pada Allah. Rezeki itu adaalah ujian kalau banyak pun rezeki dan sedikitpun rezeki. Banyakkan bersedekah agar kita beroleh rezeki yang melimpah ruah... Kita perlu ingat dalam mencari rezeki ini perlu ada pemangkinnya..untuk dapat rezeki yang melimpah ruah...rahsianya adalah sedekah.. 1 kita beri 7 Alla balas semula dan itu minima nya tapi rezeki Allah adalah luas kalau kita ikhlas Allah membalasnya tanpa ada hitungannya. Allah Ya Wahhab yang Maha Kaya dan bermohonlah pada Allah. Banyakkan berdoa agar dilimpahkan rezeki yang melimpah ruah ...amalkan ayat 1000 Dinar selalu dab berusahalah.Bagi insan yang mengalami masalah kewangan banyak-banyaklah berdoa agar dilepaskan dari belenggu masalah ini. InsyaAllah segalanya akan terlerai ..bertawakkallah kepada Allah.....
“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada ditimpa kesusahan dan kedukaan daripada kelemahan dan kemalasan, daripada kedekut dan perasaan takut dan daripada desakan berhutang dan paksaan orang.”
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in