koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (209) suara hatiku (197) nikmat Allah (140) cinta....kasih..sayang...hubbyku (125) Alhamdulillah (121) ilmu (100) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (79) memori oh memori (72) Puisi/Sajak/Gurindam (71) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (56) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) berita (38) kerjayaku...kemahiran (38) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) 1 entri 2 stories (30) Mari Melancong (30) dari seorang sahabatku (30) Usahawan (28) dugaan..ujian hidup (26) Siapa kau...dihatiku? (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (18) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) CONTEST D'moontest (7) PENTING (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Tazkirah (6) Yuniarko Sukendro (6) imotivasi.com (6) kemahiran belajar. (6) program (6) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) EID MUBARAK (4) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LEGASI (4) Musibah (4) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) Istikharahku (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) Hari Rayaku. (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu Ameen....

Friday, September 6, 2013

CHAPTER 30: KU ABDUL WAHID .........My first love

KU ABDUL WAHID itulah nama kekasih hatiku yang sangat aku sayangi hehehehehehe......kalau lelaki gilakan kereta aku ni spesies setia pada kereta..Walaupun aku pernah memandu kereta mewah lain tapi inilah kekasih awal dan akhir yang tidak akan aku jual walaupun dah tak boleh digunakan lagi satu hari kelak.....ada hikmahnya mengapa.....kerana sekaliaku jatuh cinta...cintaku tak mungkin akan berubah.....ia adalah hasil titik peluh gaji pertama tiga bulan buat bayar muka....
Kenapa nama Ku Abdul Wahid???????
Memandangkan   aku nikan orang kedah....semua keraabat....aku selalu cakap orang Kedah ni semua kerabat!!!!! Mhmmmmm Kerabat DiRaja lah katakan....Kesultanan Merong Mahawangsa menyebabkan mengapa orang kedah semuanya adalah kerabat...sebab tu anak dara kedah mahal hantaran....sebab kerabat......adooiiiiiiii memang Sengal lah kalau ada yang percaya .......hahahahaha HAKIKATnya memang orang kedah semua nya kerabat sebab kerabat pokok nyok...kerabat=panjat....mana ada orang kedah panjat pokok kelapa.....ORANG KEDAH HANYA KERABAT POKOK NYOK SAHAJA!!!!!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c6/Proton_Wira_(Aeroback,_Special_Edition)_(first_generation,_second_facelift)_(front),_Serdang.jpg
Wekipedia::::::::::>>>>>>>>
The Wira was introduced in 1993 as a 4-door saloon and was based on the shared 1992 CB2A–CB4A-CD9A platform with Mitsubishi Lancer, but the styling was slightly modified to distinguish it from the Lancer. Modifications include headlights from the 1992 Mitsubishi Colt, taillights from the 1987 Mitsubishi Galant hatchback, bumpers from the Mitsubishi Mirage and a different dashboard. The frontal design continues the styling first shown in the Proton Iswara with a fluted bonnet that tapers towards the Proton badge on the grill. In 1994, a 5-door hatchback version (initially badged as the Wira Aeroback, in a similar fashion as the 5-door Saga hatchback) was introduced.
A minor facelift for all new Wira variants was introduced in 1995 with a new grille and slimmer tail lights with clear indicators. Other minor changes were made on the interior, grille design and bumpers during the late-1990s and mid-2000s. While having undergone three minor reiterations, the general design of the Wira has, for more than a decade, remained mostly the same.
its first series, a 1.3-litre 12-valve engine was available on basic-specification Proton Wiras. The Mitsubishi 4G15 1.5-litre 12-valve engine used in the Iswara and its predecessor the Saga was carried over unchanged. The Mitsubishi 4G92 113 PS (83 kW; 111 hp) 1.6L 16-valve SOHC engine with multi-point fuel injection was introduced together with an optional 4-speed automatic transmission (and power windows for all 4 doors), a first in Proton's history. The multi-point injection versions were badged as MPi, although this was only used on the engine, and never on the trim levels (unlike 1.5 MPi GLS in the previous car, the Saga, the trim levels were simply 1.5 GLS etc.).
In 1995, the Mitsubishi 4G13 1.3-litre 12-valve engine also used in the Saga was introduced for the Wira. This was followed in 1996 by the 133 bhp (99 kW) 1.8L 16-valve DOHC engine with multi-point fuel injection, making Wira a first Proton car to be powered by a DOHC engine. At the same time, a 2.0-litre diesel-powered variant (badged as the 2.0D, or the SDi in some markets) was also offered but was later phased out in later years due to lack of interest from consumers. The diesel-powered Wira is to date the only diesel vehicle produced by Proton. From 1999, all engine options for the Wira in Malaysian market were fuel-injected and carbureted models were phased out.
In 2001 the Wira received suspension tuning from Lotus.

Ku Abdul Wahid dari awal aku miliki tak banyak meragam dan ke mana sahaja akan bersama aku...Wahid menyimpa seribu kenangan bersama mak dan juga Abang. Sebab tu ianya terlalu bermakna dalam hidup aku......dengan Wahidlah aku berjuang mencari rezeki dan sehingga berjaya membawa Mak ke Mekah dan juga membeli beberapa aset dalam hidup aku.  Kenangan memecut  Wahid untuk berjumpa dengan Abang dan juga segala kenangan merentas seluruh Malaysia sehingga ke Johor.....tak terbang merentas Sabah dan Sarawak je.....yang lain mana peusuk yang Wahid tak sampai...

Cuma sekarang Wahid dah uzur sebab dah 15 tahun ....tapi sampai saat ini aku masih bawa Wahid sebab  nak kena tunggu dulu untuk beli pasangan baru untuk Wahid. Dulu aku pernah bawa Wahida  (BMW 3 Series) beberapa bulan tapi sementara sahaja bila badai melanda segalanya hilang dariku...... aku jual sebab tak mampu bayar hutang akibat musibah yang menghentamku .Lepas tu sempat miliki C-Tie    (Honda City) tapi semua tu tak kekal sebab  dan satu lagi jual sebab nak bawa balik kena bayar cukai tinggi sangat dengan keadaan letak jawatan 24 jam.....mana nak cekau duit....

Kini Ku Abdul Wahid masih ku latu memandangkan.....ini sahaja yang tak ada hutang dan aku bersyukur kerana miliki Ku Abdul Wahid.
Lirik Lagu: Bapaku Pulang Dari Kota

Bapaku pulang dari kota
Bapaku belikan kereta
Kereta kecil warna merah
Boleh ku bawa ke sekolah

Pon pon pon pon pon pon pon pon pon
Kereta kecil ku berbunyi
Marilah adik mari naik
Boleh ku bawa jumpa nenek

Bapaku pulang dari kota
Bapaku belikan kereta
Kereta kecil warna merah
Boleh ku bawa ke sekolah

Pon pon pon pon pon pon pon pon pon
Kereta kecil ku berbunyi
Marilah adik mari naik
Boleh ku bawa jumpa nenek

Source: http://www.lagubestbest.com/2012/04/bapaku-pulang-dari-kota-lirik-video.html#ixzz2eBZtvmSM


ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in