koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (208) suara hatiku (197) nikmat Allah (140) cinta....kasih..sayang...hubbyku (125) Alhamdulillah (119) ilmu (100) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (79) memori oh memori (72) Puisi/Sajak/Gurindam (71) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (56) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) berita (38) kerjayaku...kemahiran (38) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) Mari Melancong (30) dari seorang sahabatku (30) 1 entri 2 stories (29) Usahawan (28) Siapa kau...dihatiku? (24) dugaan..ujian hidup (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (18) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) CONTEST D'moontest (7) PENTING (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Tazkirah (6) Yuniarko Sukendro (6) imotivasi.com (6) kemahiran belajar. (6) program (6) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) EID MUBARAK (4) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LEGASI (4) Musibah (4) UCAPAN (4) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) Hari Rayaku. (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Istikharahku (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu Ameen....

Tuesday, September 24, 2013

AL FATIHAH .......GENAP 21 TAHUN AYAH MENINGGALKAN KAMI

 
AL FATIHAH BUAT AYAHANDA KU HJ SHAHROM BIN RAHIM......24 September 1992 Sewaktu balik dari sekolah SK AMINUDDIN BAKI, Slim River hati rindu sangat nak telefon ayah sbb mmg rutin setiap hari akan telefon ayah dan mak dkt telefon awam on the way nak balik ke rumah sewa. Tapi hari ni elok sampai kat pondok telefon duit siling kehabisan dan terdetik dlm hati tak palah sat gi lepas asar dtg semula......sebaik sampai dirumah sewa petang tu..asyik aku bercerita dgn kak Ros tentang ayah yang aku rindu dan memang dia pun seronok masa balik berhari raya kat rumah sblm tu sbb ayah mmg sngt baik dan suka layan anak anak angkat.Ketika sedang rancak kami bercerita sambil bersiap nak ke pondok telefon tiba tiba terpacul dua orang polis depan rumah cari Noor Ashikin Shahrom....Masih ingat kata kata polis yg hensome tu....."Dik boleh saya minta kebenaran masuk" Rumah bujang perempuan ni....maunya jdi cerita tp Kak Ros kata "Masuklah" n aku pula lari ke bilik ambil tudung kepala...aku keluar aku tengok muka Kak Ros dah lain macam dan aku terus duduk tepi Kak Ros..."Dik. Kami dah cari adik dari tengahari tadi...kami bawa berita dari Zuraini Osman @ adik Noor Aini Osman bahawa ayah adik Shahrom bin Rahim telah meninggaldunia pada jam 2 petang tadi"......"Ayahhhhhhhhh" itulah yg terkeluar dari mulut aku......

Hari ni dah 21 tahun ayah tinggalkan aku tp aku rasa ayah dan mak sentiasa ada bersamaku.Terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan aku ayah yg terbaik dan ibu yg terhebat buat aku.Aku bersyukur kerana aku lahir dari pasangan yg penyayang,romantik dan bertanggungjawab kepada anak anak dan datuk nenekk.Mereka insan yg terlalu baik dan memikir semua orang disekeliling wpun mereka bukanlah manusia yg kaya raya tp mrk sentiasa hidup bersedekah dan membuat kebajikan...pesan ayah dan itu juga yg mak pegang"Harta yang terbaik adalah ilmu...ayah tak ada harta yg nak dtinggalkan dan harta datok nenek jgn kita impikan....kalau nak harta tuntutlah ilmu dan buatlah kebajikan walau sedikit...tolong saudara n jiran yg memerlukan..ayah nak semua anak ayah dan mak ada ilmu.Ilmu tu ibarat harta karun yg ada dalam gua yg luas tp pintunya sempit tangan tak smpai nak capai...tp kita cari jalan untuk mendapatkannya"...
 
:)ANDA INGIN SUCCESS????? Berani berubah utk kejayaan ......sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Shikin berkongsi bukan untuk dinilai atau dikeji...ikhlas luahan hati Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in