kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Monday, March 14, 2011

Mission menyelamatkan Triplet terakhir...........RICH

9 Mac...triplet's depan pintu lift apparmentku...Rach, Ruch dan Rich.
Rich...sebab dia hitam sepenuhnya dan tidak ada warna lain...semua hitam termasuk lelangitnya.
Semasa tidur Rich hulur tangan dia bila aku nak sentuhnya...............
Nyenyaknya Rich tidur bawah laptop aku..sebab panas
Berjam-jam dia tidur...ini je cara aku nak panaskan selain dari tidur celah ketiak aku...
Untuk elakkan bau yang kuat aku letak aroma gel...
Sambil menaip dan bersembang dengan hubby aku  tengok gelagat dia....comelnye
Akhirnya dia cari  aku juga...sebab panas badan  aku lebih dia selesa
Comelnye Rich tidur dengan nyenyaknya.....
Kesian dia macam manalah orang sanggup buang bayikan...ini bayi kucing pun aku dah tak tahan air mata...doaku dia dapat hidup
Awal pagi tadi sedih sangat..........................
Kenangan aku dengan Rich ...ada rezeki umur panjang aku akan pelihara dia semula selepas dia boleh survive
Cute nye mummy triplet's
Masukkan  Rich dalam bakul nak cari ibu angkat untuk nya supaya dia dapat menyusu...
Perlu dapatkan ibu susuan segera kerana Rich dah mulai lemah kerana mungkin susu formula itu tak sesuai untuknya...
Bakul yang aku isi Rich...semoga ada orang yang ada ibu kucing di rumah
Setelah beberapa orang aku tanya sepanjang jalan nak ke pejabat akhirnya Aida tiba..........
Aida miliki ibu kucing yang baru sebulan melahirkan anak dan masih menyusukan anak-anaknya..Alhamdulillah
Akhirnya Aida sukarela nak bawa Rich pulang untuk ditumpangkan pada ibu kucing di rumahnya....
InsyaAllah...jika umur panjang Rich akan dikembalikan pada aku selepas dia boleh berdikari dan boleh makan frisky dan jilat susu sendiri pakai piring..
 Semoga Allah panjangkan usia Rich dan  ibu tumpang sudi menyusukan Rich..InsyaAllah kalau ada umur panjang kami akan bertemu lagi.....Amin
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in