koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (212) suara hatiku (198) nikmat Allah (140) Alhamdulillah (127) cinta....kasih..sayang...hubbyku (127) ilmu (102) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (80) Puisi/Sajak/Gurindam (72) memori oh memori (72) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (58) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) kerjayaku...kemahiran (39) berita (38) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) 1 entri 2 stories (34) dari seorang sahabatku (32) Mari Melancong (30) dugaan..ujian hidup (29) Usahawan (28) Siapa kau...dihatiku? (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (19) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) Tazkirah (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) PENTING (8) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) imotivasi.com (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) kemahiran belajar. (6) program (6) EID MUBARAK (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) Istikharahku (4) LEGASI (4) Musibah (4) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Sunday, March 27, 2011

Projek Senyum fasa dua..siap..

Add Inilah
Inilah wajah tempat rawatan aku.Klinik Bakti, Labuan..mhmm..bersih dan selesa..hak milik bumiputera..bagus dann sangat maju...hari Sabtu lepas appointment aku kali ke empat selepas treatment dan siap semula dipasang 'Crown' ...ingat  kepala je ke boleh pakai crown..gigi pun boleh. Kos setakat fasa satu in RM1750.OO ...ini Fasa 1.
Sempat posing lagi tu....sebab gara-gara terlewat 20 minit org lain dah potong Q aku..jadi terpaksalah aku duduk dalam bilik ini...sorang-sorang..
Mengadap lampu..sambil dengar bunyi mesi menggerudi gigi dari bilik dr di sebelah ..akhirnya aku tertidur...
 20 minit juga aku tidur atas  kerusi ni ...nasib baik tak jatuh ke bawah..letih gara-gara bershoping ikaan dan jalan kat Pasar Tani...alahai inilah kalau hujung minggu  sibuk dengan urusan rumah tangga...dan urusan diri..
Bila sedar....tangkap gambar lagi..hehehehe,,memang suka senyum simpul..lepas ni bolehlah senyum buka gigi semula...
 Dr Mar masuk semula selepas jam 10.00 pagi dan mula mengubah gigi sementara yang telah aku pakai selama seminggu..wah boleh tahan jugalah sakitnya sebab dah tak cucuk ubat kebas..wawawaaaawa sakit  juga lah.
Ini acuan gigi aku yang asal ..yang lari akibat aku cabut geraham dantak ganti pakai gigi palsu...
 Kemudian Dr Mar mula memasang  crown gigi aku dan apa lagi...hahah..mau rasanya nak menangis tak berlagu...
Gigi asal aku sangat  kuat dan bila ubah pakai crowning ni nampak cantik lah tapi ngilu juga peringkat awal ni..
Akhirnya jam 11.00 pagi selesai prosedur dan aku tak boleh berkumur , gosok gigi dan makan sampai tengahari..akibatnya perut mengerodak ..nasib baik aku makan sebelum pergi klinik.,,,
pukul 6.30 petang baru aku makan sebab terlupa nak makann tengahari sebab kalut besiang ikan dan mengemas rumah....letih..jangan cakaplah... oklah nak pergi tidur dah sebab malam ni...hubby aku meeting jadi tak leh nak chating ngan aku...

Fasa seterusnya bila aku ada duit cukup ..kos kali kedua agak mahal..RM4.000.00..empat ribu sahaja...hehehehe. jadi kena simpan duitlah dulu..takpun duit jaatuh dari langit..siapa sangka..Amin.

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in