koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (212) suara hatiku (198) nikmat Allah (140) Alhamdulillah (127) cinta....kasih..sayang...hubbyku (127) ilmu (102) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (80) Puisi/Sajak/Gurindam (72) memori oh memori (72) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (58) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) kerjayaku...kemahiran (39) berita (38) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) 1 entri 2 stories (34) dari seorang sahabatku (32) Mari Melancong (30) dugaan..ujian hidup (29) Usahawan (28) Siapa kau...dihatiku? (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (19) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) Tazkirah (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) PENTING (8) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) imotivasi.com (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) kemahiran belajar. (6) program (6) EID MUBARAK (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) Istikharahku (4) LEGASI (4) Musibah (4) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Saturday, March 26, 2011

Program hujung minggu..hari enam kata orang Labuan


awal pagi hujan...jam 7.30 baru bergerak dari KML  kesian kat double Rudy dah tunggu awal pagi nak beli ikan...
ikan semua habis d borong.....
Sampai je jeti dah hais lengang....tak de rezeki dpt harga murah lah...
bot ikan.....n payung Kak Shimah
apapun dalam kedai pemborong masih banyaklah....tapi harga 20% mark up
Sotong sekilo 8 to16...tengok saiz..kalau awal 6-14 je
Habis ber borong ikan....ikan belida sekor je..1.5 kg..nak masak fillet o fish...nyamm.nyam sdap
Sotong 1.5 kg..goreng tepung
Udang I kg..cucur udang wajib..
ikan kerapu sekilo....kira masaktauchu atau steam...sedap..sedap.seronoknya berbelanja  hanya RM45.oo untuk seminggu..
Sayur segar dari kebun...murah-murah seikat RM 1-2 sahaja...
Pokok bunga...memang menggilaaku tengok ..nak beli tapi tengah fikir sape nak jaga kalauaku blk kampung...
Pasar tani..memang murah dan segar
Ke pasar tani..biasalah.. berbelanja sayur..macam macam sayur aku beli...kangkung, paku, selasih, kucai, leak,karot,timun, cili, cabai melaka, bawang dan mcm lagi...habis RM 25 juga kat sini...untuk seminggu lah.
Ini supermarket..Bataras n Milimewah...
Pergisupermarket..heheh hehberbelanja untuk sebulan dan barang keperluan rumah..bulan ni bujet lari aku beli periuk , belanga dan beberapa perpekasan rumah lagi...takkan nak  masak pakai2 periuk je..mana boleh..jadi memang terlajak bujet....
Berbelanja untuk sebulan...keperluan rumah...dobi dan juga barang kering...
aku ni tak ada kenderaan jadi baialah kena tumpang orang jadi memang akutaak boleh berbelanja bila perlutakut sat lagi takdebarang nak kena keluar naik kereta org biasalah...segan juga..
Tengok....heheheh...berbelanja...RM500 ++++

Voke kan pisau baru alku..siap potong jari lagi..habis luka..

Satu perkra yg meletihkan....menyiang ikan dan udang...nasib baik sikit saja..penuh peti ais lah..
Apa yang seronok sumber protien dan sayur aku mesti cukup...nasi tak pe sebab beras5 kg untuk tiga bulan..tu pun kalau tak mau pergi 4 bulan...aku makan nasi kurang tak berbaloi..tapi macam mana periuk nasi aku boleh meletup musykil sungguh....
Jangan beli barang Pensonic cukup enam bulan  dah meletup...nak kenahantar balik pi kedai dia...
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in