koleksi peribadi dikongsi bersama insan2 disayangi

kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (212) suara hatiku (198) nikmat Allah (140) Alhamdulillah (127) cinta....kasih..sayang...hubbyku (127) ilmu (102) belajar (87) CHAPTER HIDUPKU..... (80) Puisi/Sajak/Gurindam (72) memori oh memori (72) kerjayaku (69) D'Perantauan (65) cabar minda (63) nasihat (58) keluargaku (42) Chef Shikin...cooking skill (39) kerjayaku...kemahiran (39) berita (38) cabar diri... (37) Pergilah bercuti (35) 1 entri 2 stories (34) dari seorang sahabatku (32) Mari Melancong (30) dugaan..ujian hidup (29) Usahawan (28) Siapa kau...dihatiku? (24) resepi aku (24) ESQ165 (23) My Dreams Come True (21) pengalaman (21) Motivasi diri (19) sunnah (17) lucu... (16) teratak aish (15) Travel logku (13) tin@teratak aish (13) art theraphy (12) HOMEMADE SOAP (11) Premium Beautiful (11) Tazkirah (11) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) USAHAWATI UTARA. (10) Harilahirku....Shikin Sayang (9) PENTING (8) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) Terapi (7) berkebun (7) hobi (7) imotivasi.com (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) kemahiran belajar. (6) program (6) EID MUBARAK (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Joke of the day (5) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (5) Pengumuman (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) cinta....kasihsayang... (5) dari blog MITI's (5) lucu (5) Falsafah...fail sampah (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) Istikharahku (4) LEGASI (4) Musibah (4) Datuk Maznah Hamid (3) Fig Colector (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Mutiara kata.... (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) CAT WORLD (2) Doaku (2) FAKTA VS AOTA (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Majlis Perkahwinan (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) my video (2) BAHAYA.... (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) DAO (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) Kedah Negeriku (1) MAS (1) Pekeliling oh pekeliling (1) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) SELAMAT HARI GURU (1) T (1) UB (1) al (1) pohon syurga (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Thursday, March 31, 2011

Keeping Others Happy by Randy Gage

Many people, they think it’s noble, spiritual, or righteous to make serving others your purpose in life.  I believe nothing could be further from the truth.
I can’t think of anything more sick, twisted, and dysfunctional than the people who go through their whole lives trying to keep others happy.  I tried that for years, back when my self-esteem was in the basement.  I finally learned that it is the quickest route to neurosis.
You must not sacrifice yourself to others because that is depravity, a certain state of moral corruption and degradation.  It is a sure symptom of mental illness.  Do you really get that?
And likewise for the opposite situation.  You shouldn’t ask others to sacrifice for you, for that is no less sick and depraved.  Corrupting the morals of others is no less evil than corrupting your own.
Your moral prerogative is to make sure your own needs are met.  Only then can you really help anyone else.  And if everyone lived by this philosophy, you’d be amazed at what a wonderful place the world would be.
So please give all this some critical thought.  And we’ll pick up there on the next post.
-RG
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Faznasha, is it really possible to lose weight fast and healthy?

Faznasha, is it really possible to lose weight
fast and healthy? You've probably already seen all of the 
advertisements that teach people that they can lose weight
fast: "10 pounds in ten days," "30 pounds in thirty
days"...but  what are you really losing?
 
   Most of the time, it's things like water, organ 
tissues...some extreme diets even cause you to lose tissue
from your brain and your liver. 
 
   Okay, probably not the best solution...so how can you 
lose weight fast and healthy? It all starts with
understanding what actually causes your body to be lean or
overweight...
 
   How Your Body Works
 
   Did you know that your body is ALWAYS rebuilding
itself?  As you're reading this sentence, your body is
replacing  30,000 cells with completely new ones. Now,
considering  this and that your body has about a trillion
cells, several  years from now your body will be composed
of completely new  materials than it is right now.
 
   Now this is good news, it means that if you get your 
body to cooperate with you, you can build an entirely new
body, and a thinner one, faster than you might think. But
the question is... how do you get your body to cooperate 
with you?
 
   You have to start with understanding the system which 
controls the way your body builds itself: 
 
your METABOLISM.
 
Your metabolism is in complete control of how fast your 
body rebuilds itself.  So if you want to control the 
rate at which you body loses weight and burns energy, you 
have to get your metabolism on your side.
 
   Now, this isn't as hard as it sounds. In fact, the 
thing which keeps most people from getting control of 
their metabolism is the belief that their metabolism is
what it is and there's nothing that they can do about  it.
In reality, there's a lot that you can do about it...and 
faster than you think...
 
   Three Things Which Empower Your Metabolism
 
   1. Eating Natural Foods
 
   80% of effective weight loss is about WHAT
you eat, not how little you eat or how little you
exercise. A commitment to eating less unnatural foods such
as refined  sugars, simple carbs, processed foods, trans
fats and replacing them with natural foods will  help your 
metabolism get working the way that it's naturally 
supposed  to work.
 
   But that's not all...
 
   2. Muscle
 
   The amount of lean muscle that you have in your body 
plays an enormous role in how healthy your metabolism is. 
In fact, the reason why people gain weight as they get 
older is because they are LOSING muscle. Since muscle is 
active tissue and eats up calories, even while you're 
sleeping, it's something that you must have in order to 
keep weight off.
 
   But since the average person who isn't actively
involved  in some kind of strength training begins to lose
muscle  mass at about the age of 30 and into later years,
they're  forced to either gain fat or start strength
training.
 
   3. Less Stress
 
   Stress is one of the worst things for your hormone 
levels and can really throw your metabolism out of whack. 
If you have sources of extreme stress in your life,
they're  doing more than making you unhappy... they're
endangering your  health and making it harder for you to
lose weight. If you  want to develop a healthy weight loss
plan, make sure that  you include stress reduction.
 
   So there are your three tips for fast healthy weight
loss, and the best time to start is right now. While these
might not be as fast as the chainsaw approach, you'll
probably be  a lot happier with yourself in the long run.
 
   If you'd like to learn the secret to becoming lean, 
strong and healthy for life, check out "Fatburning
Furnace":
 
   http://www.the-secret-dvd.net/go/fatfurnace2.html
 
   Have fun.
 
Mike David  
Editor, 
http://www.the-secret-dvd.net
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

AKU, KAU BERBEZA...AKU, KAU ISTIMEWA...

LELAKI
Lelaki bujang kena tanggung dosa sendiri ap ab ila sudah baligh m ana kala
dosa gadis bujang ditanggung oleh bapanya.
Lelaki berkahwin kena tanggung dosa sendiri, dosa isteri, dosa anak perempuan yang belum berkahwin
(yg ada anak pompuan ramai kena ingat ni....pastikan anak solat, tutup aurat, etc) dan dosa ana k lelaki yang belum baligh.

BERATKAN?

Hukum menjelaskan anak lelaki kena bertanggung jaw ab ke atas
ibunya dan sekiranya dia tidak menjalankan tanggung jawab nya maka dosa baginya terutama anak lelaki yang tua, mana kala perempuan tidak, perempuan hanya perlu taat kepada suaminya. Isteri berbuat baik pahala dapat kepadanya kalau buat tak baik dosanya ditanggung oleh suaminya. BERATKAN??

Suami kena bagi nafkah pada isteri, ini wajib tapi isteri tidak. Walaupun begitu isteri boleh membantu.
Haram bagi suami bertanya pendapatan isteri lebih-lebih lagi menggunakan pendapatan isteri tanpa izin ini.

Banyak lagi lelaki lebih-lebih lagi yang bergelar suami perlu tanggung. Kalau nak dibayangkan beratnya dosa yang ditanggungnya seperti
gunung dengan semut. Itu seb ab nya mengikut kajian nyawa orang perempuan lebih panjang daripada lelaki. Lelaki mati cepat kerana tak larat dengan beratnya dosa-dosa yang ditanggung (ikut kajian laa..)

Tetapi orang lelaki ada keistimewaannya yang dianugerah oleh Allah SWT. Ini orang lelaki kena tahu, kalau tak tahu kena jadi perempuan. Begitulah kira-kiranya.


WANITA :

Auratnya lebih susah dijaga berbanding lelaki. Perlu meminta izin dari suaminya ap ab ila mahu keluar rumah tetapi tidak sebaliknya. Saksinya kurang berbanding lelaki. Menerima pusaka kurang dari lelaki.


Perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak.


Wajib taat kepada suaminya tetapi suami tak perlu taat pada isterinya. Talak terletak di tangan suami dan bukan isteri. Wanita kurang dalam beribadat ker ana masalah haid dan nifas yang tak ada pada lelaki.


Pernahkah kita lihat sebaliknya??

Benda yang mahal harganya akan dijaga  dan dibelai serta disimpan ditempat yang tersorok dan selamat. Sudah pasti intan permata tidak akan dibiar bersepah-sepah bukan? Itulah bandingannya dengan seorang wanita.

Wanita perlu taat kepada suami tetapi
lelaki wajib taat kepada ibunya 3 kali lebih utama dari bapanya . Bukankah ibu adalah seorang wanita ?

Wanita menerima pusaka kurang dari lelaki tetapi harta itu menjadi milik peribadinya dan tidak perlu diserahkan kepada suaminya , mana kala
lelaki menerima pusaka perlu menggunakan hartanya untuk menyara isteri dan
anak- anak.

Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi setiap saat dia didoakan oleh segala haiwan, malaikat dan seluruh mak hluk ALLAH di muk abumi ini, dan matinya jika kerana melahirkan adalah syahid
kecil. Mana kala dosanya diampun ALLAH (dosa kecil).

Di akhirat kelak,
seorang lelaki akan dipertanggungjaw ab k an terhadap 4 wanita :
1. ibunya
,
2. isterinya
,
3. ana k perempuannya
, dan
4. saudara perempuannya.


M ana kala
seorang wanita pula, tanggungjaw ab terhadapnya ditanggung oleh 4 org lelaki ini :
1. suaminya,
2. ayahnya,
3. ana k lelakinya dan
4. saudara lelakinya
.

Seorang wanita boleh memasuki pintu Syurga melalui m ana -m ana pintu Syurga yg disukainya cukup dengan
4 syarat sahaja :
1. sembahyang 5 waktu
2. puasa di bulan Ramadhan
3. taat suaminya dan
4. menjaga kehormatannya
.

Seorang lelaki perlu
pergi berjihad fis ab ilillah tetapi wanita jika taat akan suaminya serta menunaikan tanggungjaw ab nya kepada ALLAH akan turut menerima pahala seperti pahala orang pergi berperang fis ab ilillah tanpa perlu mengangkat senjata.
MasyaALLAH.. .sayangnya ALLAH pada wanita ....


Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang lelaki
, tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa disisi Allah, mak a dengan seb ab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin... mak a dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita sebaik-baiknya. .supaya kelak masing2 lelaki dan wanita dapat pulang mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..


"Berpeganglah kamu sekelian dengan tali Allah dan janganlah kamu berpecah-belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu, seketika kamu bermusuh-musuhan telah dipersatukanNya hati kamu semuanya, sehingga dengan segera kamu telah menjadi bersaudara dengan seb ab nikmatNya.(Ali- Imran:103)

Pada hari itu (hari qiamat) manusia diberitahu akan segala yang telah dikerjakannya dan yang telah ditinggalkan. Bahkan manusia itu, anggotanya menjadi saksi terhadap dirinya sendiri, walaupun dia
berperi-peri memberikan alasan untuk membela diri "




:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Wednesday, March 30, 2011

DEmaMMMMMM

Dah malam ketiga aku demammmmmmmmmmmmmmm...huhuhu

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Sunday, March 27, 2011

Projek Senyum fasa dua..siap..

Add Inilah
Inilah wajah tempat rawatan aku.Klinik Bakti, Labuan..mhmm..bersih dan selesa..hak milik bumiputera..bagus dann sangat maju...hari Sabtu lepas appointment aku kali ke empat selepas treatment dan siap semula dipasang 'Crown' ...ingat  kepala je ke boleh pakai crown..gigi pun boleh. Kos setakat fasa satu in RM1750.OO ...ini Fasa 1.
Sempat posing lagi tu....sebab gara-gara terlewat 20 minit org lain dah potong Q aku..jadi terpaksalah aku duduk dalam bilik ini...sorang-sorang..
Mengadap lampu..sambil dengar bunyi mesi menggerudi gigi dari bilik dr di sebelah ..akhirnya aku tertidur...
 20 minit juga aku tidur atas  kerusi ni ...nasib baik tak jatuh ke bawah..letih gara-gara bershoping ikaan dan jalan kat Pasar Tani...alahai inilah kalau hujung minggu  sibuk dengan urusan rumah tangga...dan urusan diri..
Bila sedar....tangkap gambar lagi..hehehehe,,memang suka senyum simpul..lepas ni bolehlah senyum buka gigi semula...
 Dr Mar masuk semula selepas jam 10.00 pagi dan mula mengubah gigi sementara yang telah aku pakai selama seminggu..wah boleh tahan jugalah sakitnya sebab dah tak cucuk ubat kebas..wawawaaaawa sakit  juga lah.
Ini acuan gigi aku yang asal ..yang lari akibat aku cabut geraham dantak ganti pakai gigi palsu...
 Kemudian Dr Mar mula memasang  crown gigi aku dan apa lagi...hahah..mau rasanya nak menangis tak berlagu...
Gigi asal aku sangat  kuat dan bila ubah pakai crowning ni nampak cantik lah tapi ngilu juga peringkat awal ni..
Akhirnya jam 11.00 pagi selesai prosedur dan aku tak boleh berkumur , gosok gigi dan makan sampai tengahari..akibatnya perut mengerodak ..nasib baik aku makan sebelum pergi klinik.,,,
pukul 6.30 petang baru aku makan sebab terlupa nak makann tengahari sebab kalut besiang ikan dan mengemas rumah....letih..jangan cakaplah... oklah nak pergi tidur dah sebab malam ni...hubby aku meeting jadi tak leh nak chating ngan aku...

Fasa seterusnya bila aku ada duit cukup ..kos kali kedua agak mahal..RM4.000.00..empat ribu sahaja...hehehehe. jadi kena simpan duitlah dulu..takpun duit jaatuh dari langit..siapa sangka..Amin.

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Sphageti Sea Food Mix cara Shikin


 Bahan-bahannya;
1 bungkus sphageti..rebus ..tos dan masukkan sedikit minyak zaitun untuk tak bagi melekat..
Bahan kuah:
10 ekor udang harimau  ...seorang tiga ekor je..hehehe
5 ekor sotong potong bulat-bulat
3 biji tomato besar ..poyong dadu
2 biji bawang besar..potong dadu
3 ulas bawang putih cincang halus
5 biji cili padi
1/2 cawan  tomato puri
1/4 cawan cili sos
1/4 cawantomato sos
1/2 cawan sos sphageti preggo
Garam sekukup rasa
Gula secukup rasa
Serbuk oregano
Serbuk times
Minyak zaiton dan mentega untuk tumis

Cara:
Senang je tumis bawang putih, bawang besar..lepaslayu masukkantomatoo segar..lepas tu masukkan semua sos..dan masukkan air secukupnya..Masukkan  sea food tadi dan biar masak..masukkan garam dan gula secukup rasa..siap..

Bahan campuran :Potong dan kukus (KUKUS)
Brokoli
Lobak putih
Daun leak
Taugeh
Lobak merah
Bawang besar
(taburkan sedikit lada hitam dan garam)

Bawang goreng.untuk tabur....


Siap untuk dimakan...nyam-nyam-nyam
Kalau nak tau sedap ke tak..cuba buat sendiri...senang dan sedap...
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Bila Rindu Datang Lagi.....Semoga aku akan kembali lagi...AMIN

Seperti orang lain, walaupun berapa  kali hadir ke tanah suci ini, namun kerinduan tidak pernah padam. Kesyahduan tetap menerpa setiap kali memijak bumi yang dilimpahi rahmah ini. Apabila menghadirkan diri ke dalam Masjidil Haram, air mata akan terus melimpahi kelopak pandangan, terkena panah kerinduan kepada keagungan Tuhan. Mekah, inilah bumi yang paling banyak menyaksikan air mata insan merindui Tuhannya. Di sinilah Allah turunkan rahmatNya ke atas jiwa yang bersih yang datang dengan penuh keikhlasan.

Memahami Hakikat..

Sebenarnya, bumi Mekah adalah bumi ciptaan Allah seperti bumi yang lain juga. Namun, Allah telah melebihkannya dengan rahmat dan kurniaan-Nya terhadap bumi Mekah ini. Ya, bumi mana pun tetap bumi Allah. Di mana pun Allah tetap sama pada kebesaran dan keagungan-Nya. Di mana pun, hanya Allah sahaja yang kita abdikan diri, menyeru, berdoa, meminta, bertawakal dan memohon keampunan kepadaNya. Di Mekah atau selain Mekah tetap Allah yang sama, tiada sekutu bagi-Nya. Di mana sahaja, hanya Dia yang menunaikan harapan dan doa. Maha suci Dia, tiada tuhan yang disembah, dipohon, diserah melainkan Allah. Seperti bulan Ramadan, hakikatnya, ia sama dengan bulan-bulan Allah yang lain. Namun, Allah telah limpahkan rahmat dan kurniaanNya ke dalam bulan tersebut. Kita tidak menyembah Ramadan, kita menyembah Allah dan mencari kurniaan Allah pada bulan Ramadan. Demikian kita tidak menyembah Mekah atau Kaabah, tetapi hadir ke sini kerana di sini dilimpahi rahmat dan kurniaanNya. Asas ini wajib difahami agar seorang hamba tidak tersalah. Jangan sampai jiwanya membesarkan tempat atau waktu tertentu, terlupa bahawa kesemua itu hendaklah dikembalikan kepada Allah, bukan kepada makhluk. Tempat dan masa hanyalah makhluk Allah yang tiada kuasa dan upaya. Segala kurniaan dan kebesaran kembali kepada penciptanya, Allah Yang Maha Agung. Sebab itu Saidina Umar bin al-Khattab apabila hendak mencium Hajarul Aswad berkata: “Sesungguhnya aku mengetahui, engkau hanyalah batu yang tidak memberi manfaat dan mudarat. Jika tidak kerana aku melihat Rasulullah menciummu, nescaya aku tidak akan menciummu” (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).
Akidah

Demikian akidah yang sepatutnya dimiliki oleh sesiapa yang ingin menjejakkan kaki ke bumi suci ini agar terpelihara ketelusan tauhid. Insan tidak datang ke tempat suci kerana hendak mencari batu atau melihat bangunannya. Insan hadir ke sini kerana ingin mencari rahmat Allah yang melimpah pada tempat yang istimewa ini. Bukan tanah dan batu yang diseru, tetapi Allah yang dirayu. Allah telah memilih Mekah ini untuk menjadi tempat beberapa ibadat khusus kepada-Nya yang tiada di tempat lain; haji dan umrah. Di sinilah juga adanya Kaabah yang menjadi perlambangan ibadah dan sejarah. Kaabah yang tidak pernah lengang dari hamba-hamba Allah yang terus hadir bertawaf rukun atau sunat. Adanya Safa dan Marwah yang sentiasa dimakmurkan, tempat manusia menunaikan sa’i yang menjadi rukun dalam haji dan umrah. Suara esakan insan di tanah suci; bacaan al-Quran, linangan air mata insan, rintihan dan doa mereka yang ikhlas adalah alunan dan pemandangan yang maha indah bagi mata dan telinga yang merindui Allah. Ia adalah penglihatan yang tidak dapat dilukiskan untuk dirakam bersamanya rasa syahdu dan rindu yang terkandung. Ia adalah dendangan yang paling lunak bagi telinga yang merindui simfoni irama yang paling bermakna.
Sebab itu, ramai orang boleh ke Mekah jika dia mempunyai harta, boleh terus tinggal di dalamnya jika dia berikan peluang, tetapi belum tentu dapat menikmati jiwa yang khusyuk dan doa yang mustajab jika jantung hatinya tidak ikhlas dan benar-benar mencari Allah. Tempat dan masa mungkin dipenuhi rahmat, tetapi insan yang berada dalamnya belum tentu mendapat kurnia jika tidak benar-benar mendampakan jiwa kepada yang Esa. Maka, bukan semua yang berpeluang ke tempat suci dan berada di waktu yang suci mendapat kurniaan suci. Betapa ramai yang tidak berpeluang datang ke tempat suci tapi mempunyai jiwa yang suci, maka dia mendapat limpahan kurniaan Allah yang besar. Begitu juga sebaliknya.
Namun, jika kita berada di tempat suci atau waktu yang suci bersama dengan jiwa yang suci, maka itu adalah nikmat yang amat besar.


Sejarah

Apabila kita melihat Kaabah, maka sejarah yang al-Quran riwayatkan datang menerjah. Teringatlah kita apa yang Allah sebutkan: (maksudnya) “dan (ingatlah) ketika Kami jadikan rumah ini (Kaabah) tempat tumpuan bagi manusia dan tempat yang aman; dan hendaklah kamu semua jadikan Makam Ibrahim itu tempat sembahyang, dan Kami perintahkan kepada Ibrahim dan Ismail “Bersihkanlah rumahKu (Kaabah) untuk orang-orang yang bertawaf, orang-orang yang beriktikaf, dan orang-orang yang rukuk dan sujud”.(al-Baqarah: 125). Dalam bahasa Arab yang asal, ayat ini sangat indah irama dan maknanya. Bagaimana mungkin kita tidak sebak dan mata tidak menangis apabila mengenangkan Allah telah memerintahkan kedua-dua nabinya Ibrahim dan Ismail untuk membina dan mensucikan Kaabah untuk mereka yang bertawaf, beriktikaf dan bersolat, dan diri kita yang hina ini termasuk dalam insan yang bertawaf, beriktikaf dan bersolat tersebut. Susah payah Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail menunaikan tanggungjawab itu bagi memboleh insan seperti kita ini bertawaf dan bersolat. Alangkah bersyukurnya jiwa ketika bertawaf, alangkah rindunya kepada Allah Yang Memiliki Kaabah dan kepada kedua-dua nabi yang bersusah payah. Memijak bumi Mekah sebenarnya menghubungkan kita dengan ibadah dan sejarah.

Amalan

Tiada harapan yang lebih besar ketika berada di sini dari harapan agar Allah menerima ibadah dan memakbulkan doa. Demikianlah apa yang Ibrahim dan Ismail harapkan ketika mereka membina Kaabah. (maksudnya): Dan (ingatlah) ketika Ibrahim bersama-sama Ismail meninggikan binaan asas-asas (tapak) Baitullah (Kaabah) itu, sambil keduanya berdoa: “Wahai Tuhan kami! terimalah daripada kami (amal kami); Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui” (al-Baqarah: 127). Jika Ibrahim dan Ismail yang merupakan nabi berdoa agar amalan mereka Allah terima, maka kita jauh lebih patut berdoa agar amalan kita ini diterima. Segala belanja perjalanan dan masa yang ditumpukan tidak memberi makna jika amalan tertolak. Maka, untuk memastikan amalan kita diterima, tauhid hendaklah benar-benar tulus tanpa syirik. Segala harapan dan doa hanya kepada Allah, tidak kepada selain-Nya. Kemudian, amalan diamalkan itu hendaklah seperti yang diajar oleh Tuhan Kaabah melalui Ibrahim dan pewarisnya Nabi Muhammad SAW Bukan amalan yang ditunjukkan oleh mutawwif atau guru-guru pakej umrah dan haji sedangkan tiada contoh yang ditunjukkan oleh pewaris Ibrahim, iaitu Nabi Muhammad SAW. Ini soal penting. Nabi Ibrahim dan anaknya ketika membina Kaabah telah berdoa: (maksudnya) “dan tunjukkanlah kepada kami cara-cara Ibadat kami” (al-Baqarah: 128). Walaupun Ibrahim dan Ismail telah membina Kaabah, tetapi mereka tetap tiada hak dalam menentukan cara ibadah kepada Allah. Tiada hak mengada-adakan ibadah apa yang tidak diwahyukan kepada mereka.

Justeru, mereka memohon Allah menunjukkan kepada mereka cara ibadah yang Allah mahu. Ibadah hanya kepada Allah dengan cara yang Allah mahu. Bukan ibadah kepada Allah dengan cara yang kita mahu!

Bagi memboleh manusia terus mendapat panduan dalam ibadah dan kehidupan mereka, Nabi Ibrahim yang merupakan simbol kepada pengabdian manusia meneruskan doanya: (maksudnya) “Wahai Tuhan kami! Utuslah kepada mereka seorang rasul dari kalangan mereka sendiri, yang akan membacakan kepada mereka ayat-ayatMu dan mengajarkan mereka al-Kitab (Al-Quran) serta hikmah (sunah atau kebijaksanaan) dan membersihkan mereka. Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana” (al-Baqarah: 129).

Maka inilah nabi kita Muhammad sebagai kurniaan Allah bagi doa Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail a.s. Inilah waris yang sah dalam menentukan cara ibadah. Segala amalan di hadapan Kaabah jika tidak sama seperti yang diajar Nabi adalah tertolak. Malangnya, kita lihat manusia ketika tawaf dan sa’i ada berbagai cara dan rupa. Mereka bergantung kepada guru pakej atau mutawwif mereka, sehingga lupa untuk bertanya sunnah Nabi ketika tawaf dan sa’i. Ada yang tawaf dengan doa-doa khas bagi setiap pusingan, padahal itu tidak pernah ada dalam petunjuk Ibrahim,Ismail atau Muhammad.Sibuk mereka membaca doa yang ditetapkan oleh penulis buku ‘murahan’ itu sehingga melupakan doa dan hajat mereka yang sebenar kepada Allah. Ada pula yang menjerit berdoa beramai-ramai bersama ‘tekong’ yang telah dibayar.

Mereka melaungkan doa bagaikan berdemonstrasi di depan Kaabah. Tekong memang telah mendapat upahnya, tetapi jamaah yang mengikut tidak tahu apa yang diminta, ataupun hilang tumpuan kekhusyukan jiwa untuk benar-benar berdoa, bahkan mengganggu orang lain juga. Kesemuanya tiada contoh dari ketiga-tiga nabi yang terlibat dengan Kaabah ini.

Ada juga mencium apa yang tidak dicium oleh Nabi. Kesemua itu berada di bawah sabda Nabi Muhammad: “Sesiapa yang membuat perkara baru dalam urusan kami ini (Islam) apa yang bukan daripadanya maka ia tertolak”. (Riwayat Muslim).


:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

SALAD BUAH

 Bahan-bahannya:
1 biji apel merah
1 biji limau sunkist
1 biji kiwi
1 biji pair
1 biji lai
1 biji epl hijau
1 slice betik
1 slice honey dew
10 biji anggur hitam
1 cawan buah campuran kering
Untuk bahan SoS  salad:
1 pek yourgart strawbery
2 camca minyak zaiton
2 camca mayonis
2 camca susu manis
1/2 cawan susu cair
secubitgaram
Cara buat senang saja main potong dadu semua buah kecuali anggur....
Gaulkan semua bahanuntuk sos salad. dan selepas itu gaulkan dengan buah-buahan dan apaa yang penting sejukkan sebelum hidang...wowo memeng sedap..

Tetamu minggu ni ...Rudy dan ada rezeki Timbalan Pengarah pun sempat berkongsi juadah bersama Rudy..Tapau je...untuk dia orang...
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Nilai seorang 'aku'


Suatu hari seorang MOTIVATOR terkenal membuka seminarnya dengan cara yang unik.

Sambil memegang wang RM100, dia bertanya kepada hadirin,


"Siapa yang nak duit ini?".


Kelihatan ramai penonton angkat tangan menunjukkan ramai yang minat.


"Saya akan berikan ini kepada salah seorang dari anda , tapi sebelumnya
perkenankanlah saya buat ni dulu."


Dia berdiri mendekati hadirin. Wang itu diramas-ramas dengan tangannya
sehingga renyuk.


Lalu bertanya lagi,


"Siapa yang masih mahu duit ini?"


Jumlah tangan yang mengangkat tak berkurang.


"Baiklah," jawabnya,


"Apa jadinya bila saya melakukan ini?"


Ujarnya sambil menjatuhkan wang itu ke lantai & melenyek-lenyekkan dgn
kasutnya. Meski masih utuh, kini wang itu jadi amat kotor,lusuh dan amat renyuk.

OK, sekarang masih ada yang berminat?".


Tangan-tangan yang angkat ke atas masih tetap banyak.


"Hadirin sekalian, Anda baru saja menghadapi sebuah pelajaran penting.
Apapun yang terjadi dengan wang ini, anda masih berminat kerana apa yang saya lakukan tidak akan mengurangi nilainya.

Biarpun renyuk,lusuh dan kotor, wang ini tetap bernilai RM100 juga..


Dalam kehidupan ini, kita pernah beberapa kali terjatuh, terkoyak, dan
dipenuhi kotoran akibat keputusan yang kita buat & situasi yang menerpa kita dalam sesuatu keadaan dahulu.

Dalam keadaan seperti itu, kita merasa tak berharga, tak bererti.


Padahal apapun yang telah & akan terjadi, anda tidak pernah akan
kehilangan nilai di mata mereka yang mencintai anda, lebih-lebih lagi di mata Tuhan.

Jadi walau bagaimana kotor pun anda, anda masih mempunyai nilai yang

tersendiri.


Sayangilah diri anda, bertaubat jika membuat dosa, terus berusaha jika
gagal kerana diri kita sebenarnya amat berharga.

Dan jangan terlupa kita adalah makhluk Allah yang di pandang sama,
hanya iman dan takwa yang membezakan kita.

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Saturday, March 26, 2011

Program hujung minggu..hari enam kata orang Labuan


awal pagi hujan...jam 7.30 baru bergerak dari KML  kesian kat double Rudy dah tunggu awal pagi nak beli ikan...
ikan semua habis d borong.....
Sampai je jeti dah hais lengang....tak de rezeki dpt harga murah lah...
bot ikan.....n payung Kak Shimah
apapun dalam kedai pemborong masih banyaklah....tapi harga 20% mark up
Sotong sekilo 8 to16...tengok saiz..kalau awal 6-14 je
Habis ber borong ikan....ikan belida sekor je..1.5 kg..nak masak fillet o fish...nyamm.nyam sdap
Sotong 1.5 kg..goreng tepung
Udang I kg..cucur udang wajib..
ikan kerapu sekilo....kira masaktauchu atau steam...sedap..sedap.seronoknya berbelanja  hanya RM45.oo untuk seminggu..
Sayur segar dari kebun...murah-murah seikat RM 1-2 sahaja...
Pokok bunga...memang menggilaaku tengok ..nak beli tapi tengah fikir sape nak jaga kalauaku blk kampung...
Pasar tani..memang murah dan segar
Ke pasar tani..biasalah.. berbelanja sayur..macam macam sayur aku beli...kangkung, paku, selasih, kucai, leak,karot,timun, cili, cabai melaka, bawang dan mcm lagi...habis RM 25 juga kat sini...untuk seminggu lah.
Ini supermarket..Bataras n Milimewah...
Pergisupermarket..heheh hehberbelanja untuk sebulan dan barang keperluan rumah..bulan ni bujet lari aku beli periuk , belanga dan beberapa perpekasan rumah lagi...takkan nak  masak pakai2 periuk je..mana boleh..jadi memang terlajak bujet....
Berbelanja untuk sebulan...keperluan rumah...dobi dan juga barang kering...
aku ni tak ada kenderaan jadi baialah kena tumpang orang jadi memang akutaak boleh berbelanja bila perlutakut sat lagi takdebarang nak kena keluar naik kereta org biasalah...segan juga..
Tengok....heheheh...berbelanja...RM500 ++++

Voke kan pisau baru alku..siap potong jari lagi..habis luka..

Satu perkra yg meletihkan....menyiang ikan dan udang...nasib baik sikit saja..penuh peti ais lah..
Apa yang seronok sumber protien dan sayur aku mesti cukup...nasi tak pe sebab beras5 kg untuk tiga bulan..tu pun kalau tak mau pergi 4 bulan...aku makan nasi kurang tak berbaloi..tapi macam mana periuk nasi aku boleh meletup musykil sungguh....
Jangan beli barang Pensonic cukup enam bulan  dah meletup...nak kenahantar balik pi kedai dia...
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

My Endless Love



My love the only you in my live...Ahmed Richard Hutter Abdullah
My endless love.....
May Allah unite we in the happy marriage forever..Amin
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Oh my love my darling


Oh my love , my darling,
Im hungered for your touch,
A long lonely time
Time goes by so slowly
And time can do so much
Are you still mine?

I need your your love
God speed your love to me........
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Friday, March 25, 2011

Thursday, March 24, 2011

Am your and wish you well..............

Hello Sweetheart Noor
How are you and how is life today? I have realized that Love is a basic principle of life and I found time to research about our relationship and my love for you which is eternal and forever!!!!
Many a times I try to define love and yet get lost amidst emotions. It perhaps cannot be defined or perhaps can be defined in more ways than we think of. "Life has taught us that love does not consist in gazing at each other but in looking outward together in the same direction and being described love in such a form that many of us will agree with. Starry-eyed lovebirds consider messages as the best option for expressing your feelings. It strengthens the bonding and gives the relationship a new meaning. when expressed adds a new reason to be together and it gives a new dimension to life.
  • Love looks not with the eyes, but with the mind,
    And therefore is winged Cupid painted blind.

  • Love one another and you will be happy. It's as simple and as difficult as that.
  • To find someone who will love you for no reason, and to shower that person with reasons, that is the ultimate happiness.
    Without love, what are we worth? Eighty- By nine cents! Eighty- By nine cents worth of chemicals walking around lonely.

  • On a cloudy night, when nothing seems above, still, there is love. Always love. For something, from someone. It's never done. Never.
The initial days of any relationship needs extra attention. Time spent together gazing into each other’s eyes while i whisper sweet nothings into each other’s ears. You go out on long walks in the evening, while the sun is going down looking at the lapping waves kissing your feet. The whole world around you changes in the moment. The mere presence of that person makes you weaker on knees.
  • Shall we compare our hearts to a garden - By
    With beautiful blooms, straggling weeds,
    Swooping birds and sunshine, rain - By
    And most importantly, seeds.
    The hours I will spend with you, I look upon as sort of a perfumed garden, a dim twilight, and a fountain singing to it. You and you alone make me feel that I am alive. Other people it is said have seen angels, but I have seen thee and thou art enough.

  • The hardest- By learned lesson: that people have only their kind of love to give, not our kind.
    Absence diminishes small loves and increases great ones, as the wind blows out the candle and fans the bonfire.
    It would be impossible to "love" anyone or anything one knew completely. Love is directed towards what lies hidden in its object.

  • My debt to you, Belovèd,
    Is one I cannot pay
    In any coin of any realm
    On any reckoning day.

Silently i walk on holding each other’s hands. Your heart engulfed in the beauty of love. Softly mine pulls you closer and whispers those three magical words into your eyes: “I love you”. The whole world comes at a halt. Your heart starts beating faster. You have tears in your eyes and you curl up tight in his arms. “Love is a feeling, feeling love” – I hum love songs and you fall in it all over again. Nothing in life can be as beautiful and as precious as being in love. It gives you strength, and an inspiration to take the journey called life.
  • We choose those we like; with those we love, we have no say in the matter.
    Anyone can be passionate, but it takes real lovers to be silly.

  • A bell is no bell 'til you ring it,
    A song is no song 'til you sing it,
    And love in your heart
    Wasn’t put there to stay - By
    Love isn’t love
    'Till you give it away.

  • Time is too slow for those who wait, too swift for those who fear, too long for those who grieve, too short for those who rejoice, but for those who love, time is eternity.

  • Love is much nicer to be in than an automobile accident, a tight girdle, a higher tax bracket or a holding pattern over Philadelphia.

  • Like everybody who is not in love, he thought one chose the person to be loved after endless deliberations and on the basis of particular qualities or advantages.
Sweetheart I will not stop writing but time is not here for me again but all I wish is that our love will be sheltered by God because he alone knows our heart.
I really miss you and wish to hold you and tell you how much that I love you. Distance is only a barrier.
I wish to take a glass of Champaign and I saw you in my glass. Wow is a sign that you will fill my hunter for wine and thirsty.

Am your and wish you well in your duty.
Richard

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Just for you my love....Ahmed Richard Hutter bin Abdullah@Mustapha Martin Hutter&Sussan Aisha

Assalamualaikum.....

To you my sayang,
My love Richy .. you're too mean to me I'm lonely without you on the side You're too mean to me You appear to bring a thousand hopes in my life
My love, I love you too sometimes makes me scared fear for your premises apart I do not want much from you I want your love is true .............
My liver ,I know sometimes you are too suspicious to me because you're too afraid of losing me as I fear, lose You are my  dream husband.I trust you as you believe in myself I would not be afraid of temptations out there because I know I have a very precious love Your love blooms in my heart
My heart, I believe you I hope you also believe in myself I sincerely love you because AllahI hope your love is for Allah tooI hope Allah will blessed our love only Allah  is eternal love forever My prayer is praise to Allah  for our union
Love, my heart is with you every second every time I miss you all my heart beating your name I want to yell at all I was in love with you I really miss you I look forward to attending I crave your love
Kekasihku I'm sorry if I offend you sorry if I hurt your heart I'm sorry if I suspect you I'm sorry if I disturb you I'm sorry if I hurt you I'm sorry
My Love Richard,I love you I really love you I longed for yourself my dream is with you till the afterlife
you are my heart

Sayang,
thank you being there for me....
Always take care you self for me
and remember..I do love you
No words can discribe  my feeling toward you
Just for you my love...Ahmed Richard Hutter bin Abdullah@Mustapha Martin Hutter&Sussan Aisha

From your heart,


:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Buatmu kekasih hatiku..

Ahmed Bin Mustapha Hutter
Madah untuk mu kekasih ku
Kekasih aku ..kau terlalu bermakna bagi diriku
Aku kesepian tanpa kau di sisi
Kau terlalu bermakna bagi diriku
Kau hadir membawa seribu harapan dalam hidup ku

Kekasih ku,
Aku terlalu menyayangi mu
kekadang membuatkan aku takut
takut  untuk berjauhan denga mu
aku tidak ingin jauh dari mu
aku inginkan cinta mu yang sejati

kekasih ku
aku tahu kekadang engkau juga curiga pada ku
kerana kau juga takut kehilangan diriku
seperti mana aku takut kehilanganmu
kau adalah aku
aku mempercayaimu seperti mana engkau mempercayai diriku
aku tidak akan takut  pada godaan di luar sana
kerana aku tahu aku mempunyai cinta yang sangat mulia
cinta mu mekar di dalam hatiku

kekasih ku,
Aku mempercayai mu
aku harap kau juga mempercayai diriku
aku ikhlas menyintai mu kerana Allah
aku mengharapkan cintamu juga kerana Allah
semoga cinta kita direstui Allah
hanya cinta Allah yang abadi selamanya
hanya doa ku panjatkan pada Allah untuk penyatuan kita

kekasihku,
setiap detik hatiku bersama mu
setiap saat aku merindui mu
setiap degup jantungku menyebut nama mu
ingin ku  jeritkan pada semua
aku amat menyintai mu
aku sangat merindui dirimu
aku menantikan kehadiranmu
aku mendambakan cinta mu

Kekasihku
maafkan aku andai aku menyinggung perasaan mu
maafkan aku andai menyakiti hati mu
maafkan aku andai aku mencurigai mu
maafkan aku andai aku  mengganggu mu
maafkan aku andai aku melukakan mu
maafkan aku

Kekasihku
aku menyintai mu
aku menyanyangi mu
aku merindui diri mu
impianku hanyalah bersamamu hingga akhirat nanti

InsyaAllah
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

How to Cheat With Visualization‏

Are you interested in using the law
of attraction or creative visualization and looking for
an easier way to do it? I mean think about it, how great
would it be to put your positive thoughts on autopilot
until they started to manifest themselves in results?
 
   To quickly and easy create your own Mind Movies today
and make your dreams a reality, go to "Mind Movies":
 
   http://www.the-secret-dvd.net/go/mindmovies2.html
 
   You might have tried this and be finding that it takes
a lot of focus and work and discipline...who needs all
that? Believe it or not, there is a ridiculously powerful
and method which you can use to put your creative
visualization on autopilot: mind movies.
 
   It's so easy...it's almost like you're "cheating..."
 
   But here's why it works...
 
   Mind Movies Awaken the Giant Within
 
   Can you guess what incredible power you're awakening
when you begin to focus on visualizing the things that
you really want? It's the power of your subconscious mind,
and your subconscious mind responds according to the
level of sensory input which you feed it with. This means
that actual visual stimuli mixed with auditory stimuli
will  have a stronger impact on your subconscious than
simply  imagining something.
 
   Just think about the last time that you were in a movie
 and you had some kind of an emotional reaction to it:
whether it be excitement, fear, sadness, anticipation etc.
 This emotional response was your subconscious mind
responding to the actual visual stimuli mixed with
auditory  stimuli of the movie you were watching.
 
   Now, just think about the dramatic impact that this
kind of experience can have on your whole body, your
beliefs and  your self-confidence. You walk out of action
movies feeling  like you're ready to take on the world,
romantic movies  feeling life Don Juan, scary movies
feeling spooked and  afraid to turn out the light when you
get home.
 
   In other words, movies have the power to actually
change  you, and they can do it FAST. Now, what do you
think would  happen if you could harness the power of
movies to put your  create visualization into overdrive?
 
   What Exactly Are Mind Movies?
 
   Okay, so now that you're convinced of the awesome power
 of mind movies, you're probably wondering what they are
aren't you? Imagine a visual and auditory experience which
 was completely focused on creating the subconscious
emotional response which would awaken your natural sense
of confidence, passion, determination, motivation and
willpower.
 
   That's exactly what a mind movie does.
 
   Now, how this happens is a little bit more complicated.
 For decades, marketing psychologists have studied which
images, shapes, sounds, frequencies, words and colors
would  awaken certain emotional response in people,
responses which  would empower then to take action and
buy.
 
   Now, imagine if you could harness those same images,
shapes, sounds, frequencies, words and colors and use them
 to create a virtual experience which would awaken your
subconscious and inspire you to take actions which were
consistent with what you really want.
 
   That's a mind movie.
 
   Now, in case you're thinking that you have to do all
the  study and the research into marketing psychology and
human  motivation yourself so that you can custom create
your own  mind movie, think again...there's no need to
reinvent the wheel...
 
   Someone else has already done all of the work for you.
That's right. As you're reading this message, there are
people  watching these mind movies online, from the
comfort of their  home. These are mind movies which were
specifically created  according to what those people
wanted.
 
   Want to attract more wealth and prosperity? Your dream
romance? Your dream career? Better health? Good news,
someone  else already wanted these things and they created
the mind  movies for you. All you have to do is find the
mind movie  that suits your desire, sit back and relax
while your  subconscious is transformed right before your
very eyes.
 
   To quickly and easy create your own Mind Movies today
and make your dreams a reality, go to "Mind Movies":
 
   http://www.the-secret-dvd.net/go/mindmovies2.html
 
   To your success,
 
Mike David 
Editor
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Masalode..Kacang Parpu@Dal


Kebetulan malam Rabu yang lepas kelas mengaji dibatalkan jadi aku buat Masalode ini awal pagi lepas sembahyang subuh dan bawa ke pejabat ...Komennya "Sedappppppppppp...apapun memang seronok bila tengok orang makan.." Kalau tak aku sorang jelah makan kat rumah.

Masalode adalah makanana India yang sangat aku suka sebab dia kaya dengan protien dan sangat berkhasiat.
Cara membuatnya senang saja .
Bahan-bahan:
Kacang Parpu@Dal   500 gm rendam dalam 8 jam atau sebab tak perlu rebus dah.: lepastu separuh kisar bagi hancur tak yah lumat sangatlah.
Bawang besar 1 labu besar: cincang dadu
Daun kari atau potong halus ( aku tak de daun kari jadi aku guna oregano je)
Cili kering 5 tangkai: potong halus atau mesin kasar
Udang kering  1/2 cawan rendam dan kisar
garam                                     )
jintan manis                            )
jintan putih                             )
serbuk kulit kayu manis          ) semua satu sudu kecil sahaja
serbuk jintan manis                )
serbuk jintan putih                 )
garam  pandai-pandailah nak masin ke tak..
telur sebiji sahaja

Cara membuatnya.:
1.Senang tahap gaban lah.....campur semua sekali JANGAN MASUKKAN AIR LANGSUNG
2.Kepalkan bnagi padat
3. Goreng dengan minyak sederhana jgnan kuat api tak masak kat dalam

Memang sedap dan senang dan murah belanja...apa yang penting sangat berkhasiat


:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

Wednesday, March 23, 2011

Everything I Do I do It For You...............

Look into my eyes
You will see, what you mean to me
Search your heart , search your soul
And when you find me there, you'll search no more
Don't tell me it's not worth trying for
You can't tell me it's not worth dying for
You know it's true, everything I do, I do it for you

Look into your heart , you will find
There's nothing there to hide
so, take me as I am, take my life
I would give it all, I would sacrifice

Don't tell me it's not worth fightin for
I can't help it, There's nothin I want more
You know it's true, everything I do, I do it for you
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

There's no love, like your love
And no other, could give more love
There's nowhere, unless you're there
All the time, all the way
Look into your heart, babe.

Ohh, you can't tell me it's not worth tryin for
I can't help it, there's nothin I want more...
Yea, I'd fight for you, I'd lie for you
Walk the wire for you, yeah I'd die for you...

You know it's true
Everything I do
ooooh
I do it for you
Ini adalah lagu yang menjadi kegilaan aku zaman persekolahan dulu dan memang sampai sekarang pun aku masih suka lagu evergreen ni.....itulah selalu sangat  berangan bila belajar..tapi lawaknya BI kantoi...hahahahahah
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in