kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Sunday, April 3, 2011

Pengalaman pertama menaiki Bas Mini di Labuan

Ini  BUKAN  BAs Mini...tapi kenderaan utama aku berulang alik setiap dua bulan sekali ke Kedah.
     Sudah lapan bulan aku di Labuan   kali pertama aku menaiki BAS MINI di sini. Selalunya aku akan berulang alik dengan menumpang keng kawan dan ada yang tak kisah aku keluar duit minyak dan kekadang isi minyak penuh tank aje...tapi kekadang tu terlupa ada  yang melawak kasar minta bayaran sama dengan teksi terasa juga hati tapi itukan melawak jadi buat ape nak terasa hati... aku ni  boleh tahan telinga bila orang melawak tapi kadang-kadang aku cakap terlebih boleh hilang kawan itu yang malas nak melawak kekadang tu.... Selalunya naik teksi RM20.00 saja dan balik pun RM20.OO...tapi selalunya aku akan tambah sebab minta driver tetap aku PAK AGUS untuk berhenti dibeberapa tempat..beli sayur dan bekalan makanan.
Ini Stesen Bas Mini di Labuan
 Wilayah P.Labuan seketut sajabesarnnya jadi janganlah bayang stesen bas macam stesen bas Shahab Perdana atau Puduraya....Bas pun jangan dibayangkan bas persiaran atau bas 40 penumpang atau trasbus ...tapi ianya hanyalah bas mini dan van siri 1980an pun masih digunakan untuk dijadikan bas mini...aircorn....jangan tanyalah..tak de punya.
Inilah bas mini..hehehee..aku ambil gambar ba mini yang coel..nak promosilah..tapi aku naik bas lain tak sempat nak tangkap gamabar..NO 6 Merinding dan Pacor Hitam
      Hari Jumaat aku ada appointment dengan KLINIK BAKTI jam 12.30 jadi terpaksa panggil Pak Agus untuk ambil aku dan  aku sampai di pekan Labuan 15 minit saja sebab  pak Agus ni boleh tahan bawak kereta..laju.  Balik aku buat keputusan naik Bas Mini sebab Klinik tu dekat dengan Stesen Bas dari stesen Teksi. Masa naik bas ni macam macam lah aku interview driver bas siap tanya berapa pendapat kasaar dia sehari dan macam-macam lagi...
Dah berjalan kaki belilah payung kalau takk nanti bertambahlah gelap aku yg sedia gebu ni..
 Mengikut  pakcik driver  bas...Bas Mini adalah  milik persendirian tetapi didaftar atas nama persatuan dan pendapatan 50-50 yang mana setiap hari pendapatan akan dibahagi sama rata setelah di tolak kos minyak.  Jadi kalau hari lebat boleh capai sampai RM100.00 sehari tapi kalau tak ada penumpang RM30.00 pun susah nak dapat. Trip kira 20minit..penuh atau tak kena jalan sebab akan ada Bas Mini lain yang  tunggu Q. Banyaklah lagi yang diceritakan oleh pak cik driver.......seronok juga 20 minit naik bas mini...RM2.oo saja. memang aku akan naik lagi lepas ni.. selagi tak buat keputusan nak beli kereta sebab aku nak beli kereta tunggu bagi settle semua dulu baru pikiaq pasal kereta lagipun rezeki adalah hak ALLAH..mana tahu aku dapat kereta percuma je..BMW lagi tu..hahahah jangan terkejut pula...AMIN
.
Tiket setahun aku balik.....RM 5 ribu lebih rasanya...heheheh
Waran setahun sekali sahaja balik kampung...kampung sendirilah bukan kampung hubby aku...kalau tak parok kepala akauntan yang menguruskan tiket aku..
Aku belajar hidup menumpang....dan bagai manapersaaan bila kita menumpang orang.....hanya Allah yang tahu betapa hati ini kena kuat dan bersabar..Alhamdulillah
  :)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in