kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Saturday, December 25, 2010

CHAPTER 16: FOREVER AND EVER.....from someone I know

Believe or not,

before the end begins,
no one had ever,
made this believe in,
so powerful then ever,
stronger than ever,
till now as you know,
I'm drown in motion,
of all the sweetest dream,
that you're made for me......

Believe or not,

Along this lane,
I've cried all the way,
without no one notice it,
only me that know,
For what its need,
For whom its to,
Till when it will last,
Only time came tell,
what promise it could give......

So........please,

hold up my hand ,
warm up my feelings,
keep this heart,
cause you're the one,
that I love,
Forever and ever.......

M.Aznan  1988


Sajak ni dari seseorang yang  yang aku kenali masa aku di Sekolah Menengah Dato' Syed Omar..sajak ini ditulis dan dimasukkan  dalam meja aku masa tingkatan lima...ditulis dengan pensil dan apa yang tertulis di situ...dari M.Aznan tapi aku simpan je sebab aku rasa dia sebenarnya bukan tulis untuk aku tapi untuk orang lain tapi mungkin tertinggal dalam meja aku...sebab masa aku tingkatan lima selalu aku temui sajak-sajak puitis dan juga  pembalut gula-gula dalam  pelapik meja aku...ala aku ni bukan nya manusia yang  cepat perasan tapi semua tu aku simpan sampai sekarang sebab bagi aku itu adalah kenangan...

Dalam memo aku .....
"Saudari Syikin,

Berkorban apa saja...setiap pengorbanan pasti membuahkan kejayaan..Ingatlah kejayaan tidak akan datang dengan sendirinya..Terima kasih..Maaf atas kesalahan yang saya lakukan kepada saudari.."

M.Aznan
Kg Teluk Bkt Pinang,
@Kg Permatang Rambai,
@Kg Baru,Changlun

Sajak ini memang  menyentuh perasaan dan macam percaya ngan tak percaya je bila aku buka memo lama aku baca  balik..sebenarnya kehidupan aku macam sama je...tak pernah berubah..hidup dalam kasih sayang..dan  cinta yang tak tahu dari mana..apa yang aku tahu sampai sekarang pun selalu aku dapat sajak, puisi, gurindam, lagu dan madah dari insan-insan yang aku kenali..sampai sekarang aku sendiri tertanya-tanya kenapa semua ni berlaku dalam hidup aku...apa yang penting sekarang insan yang aku sayang selalu menyanyi untuk aku terutama kalau aku tak boleh tidur...walaupun suara dia taklah macam Faizal Tahir tapi...menyanyi  untuk aku tidur dah cukup....
Forever and ever....believe it or not?
1...I'm in love with you forever

I'm in love with you forever
I'm in love with you forever till I die
We're always going to be together
I'm never gonna leave you, never
I'm in love with you forever till I die
And I'm in love with you forever
I'm in love with you forever
I'm in love with you forever till I die
I'm never gonna leave you, never
Always going to be together
I'm in love with you forever till I die
Rain or shine
I'm yours, you are mine
You are mine, you are mine
You are mine, you are mine
You are mine, you are mine

Ini pun lagu yang dia pernah nyanyi....

2. Oh my dear
oh my wife.....panggilan sejak mula kenal
you my life forever
oh my angle..
i do believe words you said...
i do love you
i do miss you
you are my women
my world is you
my heart i do love you
Oh my angle
when you come into my life
everything is blissful
you are my everything.....
Always in my heart
Oh my angle...you are my wife forever.
I love you and miss you...

panjang lagi tapi tak sempat rakam...dia tak tau aku dah record suara dia....kalau dengar suara dia memang sexy habis.....bayangkan pitching  memang lari lah..janji dia nyanyi...dulu masa mak ada selalu mak yang duk nyanyikan aku nak tidur atau story telling.....  jadi sekarang kira oklah ada orang tolong nyanyi buat aku...ha..ha..ha dulu kalau aku cakap telefon tak boleh lama sebab masalah aku  geli telinga...tak boleh gayut telefon...tapi sekarang memandangkan aku ada loud speaker jadi tak de masalah lah.

Nantilah aku kongsi lagi kalau ada santapan telinga dari insan yang aku sayang...apapun  M.Aznan  janganlah marah kalau sajak tu aku paparkan di blog aku ni...  memori oh memori.....terlalu indah untuk dikenang....
Doakan kebahagiaan aku kerana aku tak tahu apa maknanya bahagia..apa yang aku tahu aku bertuah kerana ada rasa sayang dalam hatiku ini...kasih..sayang ....cinta...hanya kerana Allah SWT...

:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in