kalau dah rajin menulis:

cinta....kasih..sayang... (221) suara hatiku (203) Alhamdulillah (152) cinta....kasih..sayang...hubbyku (151) nikmat Allah (144) ilmu (109) CHAPTER HIDUPKU..... (96) belajar (90) memori oh memori (75) Puisi/Sajak/Gurindam (74) kerjayaku (73) cabar minda (70) D'Perantauan (65) 1 entri 2 stories (64) nasihat (62) berita (47) keluargaku (44) kerjayaku...kemahiran (44) Chef Shikin...cooking skill (43) cabar diri... (41) Pergilah bercuti (38) Aku Adalah Aku (37) dari seorang sahabatku (35) Mari Melancong (31) Usahawan (30) dugaan..ujian hidup (29) Motivasi diri (28) Siapa kau...dihatiku? (28) resepi aku (27) My Dreams Come True (25) Travel logku (25) BUKU (23) ESQ165 (23) Penulisan (23) pengalaman (22) lucu... (17) sunnah (17) teratak aish (17) Aku Anak Pomen (16) Harilahirku....Shikin Sayang (14) Tazkirah (14) tin@teratak aish (14) PERNIAGAAN PALING MENGUNTUNGKAN (13) art theraphy (12) Doaku (11) HOMEMADE SOAP (11) Jadilah Diri Sendiri (11) Premium Beautiful (11) USAHAWATI UTARA. (11) Best From Northern Series (10) ESTIMAR HOMEMADE AURA SOAP (10) berkebun (9) hobi (9) PENTING (8) Pengumuman (8) Terapi (8) cinta....kasihsayang... (8) Aku Banggali (7) CONTEST D'moontest (7) Projek Senyum (7) Telekung JC Siah Eksklusif (7) imotivasi.com (7) kemahiran belajar. (7) lucu (7) santapan telinga (7) DOA TERAKHIR 39 (6) Datuk Maznah Hamid (6) EID MUBARAK (6) GIVEAWAY 4BY4 SHIKIN SAYANG (6) IABU (6) Joke of the day (6) PETUA TO' NENEK (6) Yuniarko Sukendro (6) program (6) ANEKDOT (5) Aku Poshtun (5) I AM AGEL (5) IAB (5) Istikharahku (5) Siapa pakai Premium Beautiful ?? (5) UCAPAN (5) dari blog MITI's (5) Falsafah...fail sampah (4) Fig Colector (4) Giveaway Blogger's (4) IKLAN (4) LABBAIK COUNSELLING AND CONSULTANCY CLINIQUE (4) LEGASI (4) Musibah (4) kreativiti (4) Bookreview (3) HANDMADE. (3) Hari Rayaku. (3) KENDURI KAHWIN (3) MIKE DAVID (3) MUEZAH (3) Majlis Perkahwinan (3) Mutiara kata.... (3) SELAMAT CURTAIN KEDAH (3) TNPOD8581 (3) Testimoni (3) anak dagang di perantauan (3) BAHAYA.... (2) Birthday Vacation (2) CAT WORLD (2) COVID19 (2) FAKTA VS AOTA (2) HARI ANUGERAH KUALITI DAN INOVASI (2) Habib (2) I luv ISLAM (2) INDAHNYA NEGERIKU KEDAH DARULAMAN (2) Inovasi (2) Karya Kreatif (2) PROJEK SUCCESS CORNER SMKAM (2) REMPAH SERBAGUNA MAK TEH BATU 10 (2) SELAMAT HARI GURU (2) SSFG (2) SUNNAH'S FASHION GLAM (2) Tinteratakaish (2) Video ku (2) al (2) my video (2) pohon syurga (2) Ayah (1) Ben Ashaari ...otai blogger (1) Business (1) DAO (1) DIY PROJEK (1) Dr Azizan Osman (1) FOLLOWER BERTUAH (1) HADIS (1) HARI GURU (1) I (1) IRFAN KHAIRI (1) Info Niaga (1) Kartun (1) Kedah Negeriku (1) Langsir (1) MAS (1) Mak Dan Ayah (1) Maulidurasul (1) NLP (1) PROJEK (1) Pekeliling oh pekeliling (1) SEKOLAH MENENGAH TUN SYARIFAH RODZIAH (1) Selamat Hari lahir (1) T (1) UB (1) perniagaan (1)
Semoga Bahagia Selalu,Sihat dan Kaya. Ameen ya Rabbal Alameen.Sayang Shikin ....

Saturday, January 1, 2011

1.1.11......Hari pertama di Tahun Baru..2011.

Semoga hidupku di dalam redha Allah SWT  dan sentiasa dirahmatiNYA.Amin
 Hari ini dah 1.1.11 di tahun baru dan aku seawal jam 4 pagi dah bangun itupun jam 3.30 pagi tidur..sempatlah tidur 30 minit...inilah kalau suka berkemas di akhir waktu..aku bangun awal untuk menyediakan diri untuk pulang ke tempat kerja di Labuan..Alahai  rasa sangatlah malas dan banyaknya duri--duri yang melekat di badan aku ni...macam nilah rupanya bila dah bercuti panjang...tapi seronok masa jadi cikgu dulu cuti panjang berjela...asyik cuti jelah. Jam 6.15 pagi azan subuh bersahut sahutan..itulah yang menyebabkan aku sangta merindui rumah ku ini..azandari lima tempat yang aku dengar...kalau tak bangun smebahyang subuh juga tu ...memang sahlah dah kena kencing dengan syaitan....Jam 7.15 pagi bertolak ke Sultan Abdul Halim Airport....biasalah...memang kena check -in awal sebelum 7.30 pagi sebab kalau tak silap haribulan kelam kabut dibuatnya nanti.
Barakallah hulakuma..wabarokha alaikuma....
 tepat jam 8.20 aku masuk ke ruang dalam ..itupun dah dipanggil berulang kali..kira bila masuk kira orang dah ramai beredar mengikut panggilan...aduhhhhhhhhh malasnya aku... Tak sempat nak breakfirst kat rumah dan nak makan kat airport semua tengah mengigau lagi..jadi bila naik kapal terbang terus akutidur sebab memang mata ni mengantuk yang tersangat amat...1 jam atas flightaku tidur senyenyak-nyeyaknya..nasib baik ta keluar dengkuranngan air liur basi..ha..ha.ha...
Inilah yang aku perlukan dalanm kehidupanku...kekuatan...iman yang teguh padaMU ya Allah
 Sebaik sampai di LCCT aku terus ambil shuttle bus airport ke KLIA....memang murah je RM2.50...kalau naik limosin sure habis RM50.00. dah lah kena tambah  extra luggage tadi RM 45.00. Ingatkan dah cukup 30 kg rupaanya terlebih juga...tak campur hand luggage lagi..semua maunya 50 kg. Sampai KLIA apa lagi terus ke food cord cari Tosai Masala..ngan jus.buah..makan.pagi..macam rajalah...makan-makan seorang diri jelah.Hubby aku setakat temankan aku dalam telefonje lah....Lepas makan terus pergi check in ke Labuan...alahai kali ni memang parahlah kena tambah  duit lagi RM200.00 kerana extra luggage..tapiAlhamdulillah aku pergi kat kaunter yang allah dah lembutkan hati dia dan dia suggest kan aku gar  satukan beg dan akhirnya tamabh RM60.00 je dan dia kata takpalah dia pejam mata sikit..kalau tak teruk juga aku....
Pelayaran hidupku kita.....masih tertambat pada  insan yang amat ku sayangi...semoga segala urusan kami dalam redha Allah SWT
 Sekarang aku melepak kat KLIA di ruang pelapasan kat luar ni...sambil melayan blog dan FB dan sambil-sambil tu sempat juga aku pergi shopping kat Eraman kat ruang ketibaan..biasalah kalau orang Labuan ,Sabah dan Sarawak datang KLIA mesti borong...borong roti Gardenia sebab kat Labuan susah dapat roti yang aku suka...tapi untuk bekalan seminggu sajalah  sebab expired date nya tu 6 hingga 15 hb je..jadi beli cukup bekalan seminggu jelah.
Tahun baru...jadi maknanya tahun ini bertambahlah angka dalam borang bahagian..age..dan apa yang pasti age just a number...dah penuh lilin atas kek kalau nak letak...semput nak padam.
 Alahai  bila aku tengok angka 1.1.11 ni macam tiap-tiap tahun aku teringat umur dah meningkat ..budah-budah pun dah panggil mak cik..kalau yang kecil panggil mak cik kira oklah tapi kalau yang dah tua  umur 20-30 tahun panggil aku mak cih itu kira dah tahap menyedihkanlah juga...aku dah terasa penanga four series ni....aduh..dah masuk empat puluh tahu..tahun 2011 ni....Tahun ini adalah tahun yang sangat membawa tuah buat diriku seperti tahun-tahun lalu yang penuh dengan nikmat yang Allah kurniakan buatku....Alhamdulillah aku bersyukur pada Allah kerana sentiasa menjaga aku dari menjerumuskan diriku dalam kehinaan. Alhamdulillah dengan segala kurniaan dan kelebihan yang aku kecapi dalamhidupini. Aku tidak tahu apa yang perlu aku ucapkan melainkan Alhamdulillah. Ya Allah ampunkanlah dosa hambaMu yang banyak ini sebab aku insan yang terlalu lemah dan aku tahu aku banyak melakukan dosa dan maksiat terhadapMU sama ada dengan aku sedar ataupun tanpa aku menyedari keadaan ini...aku memang sering leka dan lali dalam mengerjakan ibadah kepadaMU. Zikirpun ketika aku berhadapan dengan kesusaha dan permasalahan.   Aku sering mengeluh dengan cubitan sayang dariMu  dan aku juga sraang tersasar dari apa yang aku niatkan untuk kebaikan dan jalanMU. Ya Allah ampunkan daku ...hambaMu ynag sangat lemah ini.Semoga aku sentiasa dalam rahmat dan berat dari Allah SWT. Semoga aku dan hubbyku akan disatukan dalam perkahwinan yang diredhai dan diberkati serta dikurniakan dengan rezeki dari anak-anak yang soleh dan solehah serta kurniaan rezeki yang melimpah ruah dari kurniaanMU permudahkanlah segala urusan kehidupan kami di dunia dan akhirat...Amin Ya RabbalAlamin
Impianku agar aku dapat menjaga auratku dan akhlakku..semoga aku menjadi hamba Allah yang dikasihi dan sentiasa dekat dengan Allah..janganlah Kau palingkan wajahmu dariku...sesungguhnya aku malu dan aku tahu aku tidak layak untuk kasihMU..Pandanglah aku  insan yang hina ini...kurniakanlah nikmat memandang wajahMU dan kerinduan bertemu denganMu...Amin
Semoga tahun2011 ini kami akan dapat menunaikan ibadah umrah bersama dan InsyaAllah ada rezeki satu hari kelak kami akan menunaikan ibadah haji bersama hanya keranaMu yaAllah. Ya Allah  semoga kami dapat melaksanakan ibadah den keajipan kami kepadamu ya Allah. Semoga seluruh keluargaku dan keturunanku dalam redhaMu dan panjangkanlah umur kami dan rahmatikan umur yang Kau kurniakan buat kami ..Ya Allah jauhkan lah diri kami dari sesuatu yang tiadak mampu kami tanggung..jagalah iman kami..hidupkanlah kami dalam IsLAM yang syumul ini  dan matikanlah kami dalam Islam..Rodi tubillah hirobba wabil Islamidina..wabiMuhammadun warosula..Amin
:)sayangi diri anda...salam sayang..sayang selalu....Sayang Shikin

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.

Ya Allah ...makhbulkanlah impianku.
Ya Allah Kurniakanlah kerinduan untuk bertemu dengan Mu dan kenikmatan memandang wajahMU. Pandanglah aku hambaMu yang hina ini. Ya ArhamarrRohim.Amin Ya Robbal Alamin..in